سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شديد عريقات از سخنان رامني

مذاکره کننده ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين از سخنان ميت رامني نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا درباره اينکه بيت المقدس پايتخت اسرائيل است ، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، صائب عريقات تاکيدکرد اظهارات ميت رامني درباره شهر بيت المقدس  به روند تلاشها  براي برقراري ثبات، امنيت و صلح در منطقه خاور ميانه آسيب مي رساند.

عريقات گفت:‌ سخنان رامني همچنين منافع آمريکا را در منطقه به مخاطره مي اندازد.

ميت رامني که به فلسطين اشغالي سفر کرده است ديروز طي سخناني  شهر بيت المقدس را پايتخت اسرائيل عنوان کرد.

 مذاکره کننده ارشد فلسطيني ها در ادامه سخنان رامني را درباره بيت المقدس با قاطعيت رد و تاکيد کرد تبليغات نامزدهاي انتخاباتي در آمريکا نبايد به منافع ملت فلسطين، حقوق آنان و نيز صلح و ثبات در منطقه صدمه وارد کند.
 
عريقات  خاطر نشان کرد بر اساس راه حل پيشنهادي تشکيل دو کشور مستقل که مورد قبول  بيشتر کشورهاي جهان از جمله آمريکا و ساکنان فلسطين اشغالي است، سخنان رامني درباره شهر بيت المقدس هرگز پذيرفتني نيست.

اين مقام فلسطيني در ادامه افزود سخنان ميت رامني تاييدي بر ادامه اشغالگري اسرائيل، توسعه شهرک سازي در اراضي فلسطين و نيز افراط گرايي در منطقه است.

اسرائيل در سال 1967 بخش شرقي بيت المقدس را اشغال کرد و ساخت شهرکهاي يهودي نشين را در اين منطقه با سرعت آغاز کرد به طوري که  شمار يهوديان ساکن شرق بيت المقدس هم اکنون به حدود دويست هزار نفر رسيده است.

فلسطيني ها همواره بر تشکيل کشور مستقل فلسطين در مرزهاي سال 1967 با مرکزيت شرق بيت المقدس تاکيد داشته اند ولي بنيامين نتانياهو نخست وزير فعلي رژيم صهيونيستي  با هر گونه تقسيم شهر بيت المقدس به شدت مخالف است و آن را پايتخت ابدي اسرائيل مي داند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.