سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضي بين المللي تاكيد كرد

شكايت ايران به دادگاه لاهه براي نقض تحريم‌ها

قاضي بين المللي گفت: ايران بايد مطالبات حقوقي خود مبني بر نقض تحريم‌ها را از طريق دادگاه بين المللي كيفري لاهه پيگيري كند تا كشورهاي تحريم كننده، مجبور به پاسخگويي در اين زمينه شوند.

ولي الله حسيني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحريم‌هاي نقض شده از سوي كشورهايي كه در مورد ايران اعمال تحريم كرده‌اند اظهار داشت: برخي تحريم‌هاي دارويي مشكلات بسياري را براي بيماران خاص ايجاد كرده‌اند و اين در حالي است كه اين اعمال تحريم‌ها با شعارهاي مدعيان حقوق بشر در غرب، منافات دارد.

اين قاضي بين المللي ادامه داد: ايران به دليل دخالت‌هاي همه جانبه آمريكا تاكنون به عضويت كنوانسيون حقوق كيفري بين المللي در نيامده است و به همين دليل كشورهاي تحريم كننده از اين فرصت سوء استفاده مي‌كنند.

وي با بيان اين كه ايران بايد شكايت خود را از طريق مجامع بين المللي مطرح كند افزود: آمريكا مهره اصلي اعمال تحريم‌ها عليه ايران است و حتي اجازه نمي‌دهد ايران به عضويت سازمان‌هاي بين المللي در‌‌آيد تا مسايل حقوقي خود را مطرح كند.

اين قاضي بين المللي خاطر نشان كرد: ايران بايد مطالبات حقوقي خود را از طريق دادگاه بين المللي كيفري لاهه پيگيري كند تا كشورهاي تحريم كننده، مجبور به پاسخگويي در اين زمينه شوند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: حسینی ، تحریم ، دادگاه ، لاهه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.