سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

کاهش رغبت کشاورزان برای فروش گندم به مراکز خرید دولتی

خرید گندم استان به سقف نیم میلیون تن نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان ، مجموع خرید گندم توسط بخش های دولتی، خصوصی، آزاد، خرید بذر و حمل شده از استان را حدود 470 هزار تن اعلام کرد و گفت : این در حالیست که کارشناسان پیش بینی می کنند این رقم به مرز یک میلیون تن برسد.

حسین محمدی علت کاهش رغبت کشاورزان به تحویل گندم تولیدی خود به بخش های دولتی را بالاتر بودن قیمت در بازار آزاد اعلام کرد و افزود : برخی کشاورزان گندم خود را در بازر آزاد به فروش رسانده اند و برخی نیز به امید افزایش قیمت ، همچنان گندم خود را در انبارها نگه داشته اند.

وی با اشاره به کاهش 4 درصدی سطح زیر کشت گندم ر سال جاری در استان گفت : شرایط اقلیمی و باران های مداوم در پاییز سال 1390 از یک طرف و خلل در تأمین کودهای شیمیایی موردنیاز از طرف دیگر موجب تأخیر در کشت گندم شد.

وی تصریح کرد : همین امر سبب شد سال گذشته حدود 30 درصد از گندم های استان که عمدتاً در نیمه جنوبی استان بودند بعد از تاریخ توصیه شده کشت شوند که این امر در کاهش میانگین عملکرد محصول در واحد سطح موثر است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی 91ـ 90 سطح سبز گندم استان 382 هزار و 521 هکتار بود که 162 هزار و 546 هکتار آن آبی و 219 هزار و 975 هکتار آن دیم بود.

وی برآورد کرد از یک میلیون تن پیش بینی تولید گندم استان ؛ 550 هزار تن آن مربوط به گندم آبی و 450 هزار تن آن مربوط به گندم دیم است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.