سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عكاسي تبليغاتي كار هر عكاسي نيست

عكاسي تبليغاتي با عكاسي از مناظر طبيعي كاملاً متفاوت است و داراي زاويه ديد كاملاً مجزايي است.

سعيد امجدي از هنرمندان عكاس كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ عكاسي از معدود هنرهايي است كه مردم در هر جامعه‌اي به آن توجه مي‌كنند، در حقيقت عكاسي با هر سوژه‌اي مورد توجه عده‌اي در هر جامعه است.

وي گفت: در اين بين عكاسي طبيعت به دليل آنكه در آن سوژه‌هاي ناب و لحظات طلايي وجود دارد كه شايد مخاطب نتواند هميشه با آن روبرو شود، براي مخاطب جذابيت دارد.

امجدي در ادامه تصريح كرد: اينكه طبيعت عكاسي شده مربوط به كدام منطقه است نيز بسيار تعيين كننده است تجربه در نمايشگاه‌هاي عكاسي ثابت كرده است كه اگر عكس‌هاي ثبت شده از طبيعت مربوط به مناطقي باشد كه مخاطبين از آن عبور كرده‌اند برايشان جذابيت مضاعفي دارد چرا كه يك نگاه مقايسه‌اي در آنچه كه ديده‌اند و آنچه كه از طريق دوربين عكاسي ثبت شده را دارند.

* عكس‌هاي تبليغاتي مخاطب خاص را جذب مي‌كند

وي گفت: اما در ارتباط با عكس‌هاي تبليغاتي نمي‌توانيم بگوييم كه براي همه مردم جذاب است هر چند كه در اين بخش از عكاسي نيز مخاطب نگاهي گذرا را به جهت همان علاقه به عكس را خواهد داشت.

امجدي گفت: عكس‌‌هاي تبليغاتي مخاطب خاص خود دارد در حقيقت عكس‌هاي تبليغاتي به دليل آنكه سوژه، نوع پرداختن به آن، زاويه ديد، در آن بسيار متفاوت با عكاسي از يك منطقه در قالب عكاسي طبيعيت است بنابراين كمي از حوصله مخاطب خارج است.

وي تصريح كرد: به عبارت ديگر عكاسي تبليغاتي براي اهل و مخاطب آن جذاب است.

امجدي در ادامه خاطرنشان كرد: عكاسي در حوزه عكس تبليغاتي نياز به گستردگي نگاه عكاسي دارد و اين امر تنها با چند سال عكاسي به دست نمي‌آيد به عبارت ديگر براي عكاسي تبلغاتي شدن و بدست آوردن نگاه ويژه در اين زمينه بايد سالهاي طولاني فقط عكس گرفت كه تا در هر فريم تجربه‌اي بدست آورد.

وي در ادامه گفت: پيدا كردن زاويه ديد در عكاسي تبليغاتي و اينكه چطور يك عكس تبليغاتي جذاب گرفته شود بسيار سخت است چرا كه اين بخش از عكس‌ها بايد مخاطب را به فكر وادارد حتي اگر اين فكر كردن تنها به لحظه‌اي ختم شود بنابراين هر كسي نمي‌تواند عكاس تبليغاتي شود يا به عبارتي هر كسي نمي‌تواند عكاسي تبليغاتي خوب شود.

وي گفت: پركردن حلقه‌هاي دوربين در مهم نيست مهم چگونگي نگاه به سوژه تبليغاتي و عكاسي از آن است./ي2

برچسب ها: عکاسی ، تبلیغات ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.