سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برگزاری محفل انس با قرآن در ارومیه

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: محفل سراسری انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی ملااحمدی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم محفل انس با قرآن کریم که با حضور نمایندگان فرهنگی ادارات دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: محفل انس با قرآن کریم در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ( 15 مرداد ماه جاری) همزمان با خجسته میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد امام حسین (ع) شهرک بهداری ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با همکاری و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده در ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

ملااحمدی اضافه کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید با احساس وظیفه در اجرای شایسته این مراسم معنوی گام بردارند.

وی تصریح کرد: استفاده از برکات معنوی ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به قرآن یکی از نعمت‌ها و برکاتی است که خداوند در این ماه به روزه‌داران بیش از ماه‌های دیگر ارزانی داشته است.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از آنجایی که در بیان بزرگان دین از ماه پربرکت رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است برگزاری همچنین جلساتی می‌تواند بر تداوم جلسات انس با قرآن در ماه‌های دیگر کمک کند.

ملااحمدی قرآن کریم را بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و ازگرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمانان دانست و بر تلاش به منظور گرامیداشت این میراث عظیم تاکید کرد.

وی هدف از برگزاری این محفل نورانی را انس جوانان با قران کریم دانست و تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های گسترده فرهنگ منحط غرب، باید جامعه و کشور را قرآنی و زمینه‌های انس هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان را با قرآن کریم فراهم کرد.

ملااحمدی اظهار کرد: رمضان ماه بهار قرآن و ماه انس و الفت با کلام الهی است و بدون شک تأثیرات عمیق و سازنده‌ای در ترسیم آینده‌ای روشن و سعادت‌بخش حیات بشری دارد.

وی افزود: امسال وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه فعالیت‌های عقیدتی، مذهبی و به منظور انتقال معارف قرآنی بین جوانان و ورزشکاران به عنوان الگوهای شایسته جامعه، اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن در سراسر کشور کرده است.

ملااحمدی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل دستگاه‌های عضو ستاد برگزاری این مراسم با شکوه هر چه تمام و با حضور آحاد مردم، به ویژه جوانان و ورزشکاران برگزار شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.