سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشعل المپیک؛ نماد فقیر و پولدار در لندن

معمولا مشعلهای المپیک همیشه برای همگان قابل رویت بوده اند و 4 سال پیش در پکن نیز، مشعل خارج از ورزشگاه به نمایش درآمده بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از زمان آغاز رسمی مسابقات المپیک لندن در این شهر، انتقادات گسترده ای از نحوه برنامه ریزی مسئولان انگلیسی در رسانه ها و افکار عمومی مطرح شده و حتی کار به اعتصاب و تظاهرات نیز کشیده است.

یکی از انتقاداتی که پس از پایان مراسم افتتاحیه بازی های المپیک لندن، جنجال گسترده ای را به راه انداخته موضوع مشعل المپیک 2012 است. مردم و توریست های حاضر در لندن می گویند مشعل المپیک درون ورزشگاه به گونه ای قرار گرفته است که فقط افرادی که بلیت خریده و وارد ورزشگاه شده اند می توانند مشعل را ببینند و کسی از بیرون مشعل را نمی بیند.

آنها معتقدند دولت انگلیس مشعل المپیک را به صورت انحصاری برای افرادی که پول خرید بلیت دارند نمایش می دهد در حالی که همه باید بتوانند آن را ببینند. برخی رسانه ها همچون یورونیوز نیز این انتقاد را تایید کرده و افزوده است که باید مشعل بالاتر از دیوارهای ورزشگاه قرار می گرفت.

البته مسئولان لندنی این انتقادها را رد می کنند و در جواب مردمی که پول خرید بلیت این مسابقات را ندارند، می گویند که می توانند از صفحات نمایش تلویزیونی، تصاویر آنرا ملاحظه کنند!



این در حالی است که معمولا مشعلهای المپیک همیشه برای همگان قابل رویت بوده اند و 4 سال پیش در پکن نیز، مشعل خارج از ورزشگاه به نمایش درآمده بود چراکه بسیاری از مردم پکن قدرت خرید بلیت و دیدن این مشعل را نداشتند اما دولت چین معتقد بود همه مردم باید در این شادی و حرکت بزرگ سهیم باشند.

توماس هیثرویک طراح مشعل المپیک نیز در پاسخ به این انتقادات گفته که مشعل در سراسر کشور انگلیس چرخانده شده است و اگر کسی می خواست آنرا ببیند باید در مسیر حرکت آن قرار می گرفت!
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.