سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

جمعیت عامل اصلی تخصیص منابع وزارت کشور است

شهردار دماوند گفت: متاسفانه یک عامل بسیار مهمی که در تخصیص منابع سیستم وزارت کشور و مجموعه های دولتی اثر گذاری بالایی دارد بحث جمعیت است.

مرتضی همتی در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بیشتر مردم اسم انواع سازمان ها از قبیل سازمان آتش نشانی، سازمان پارک ها و زیبا سازی، سازمان آرامستان ها و غیره را در حوزه مدیریت شهری شنیده اید اما همه این ها به غیر از سازمان حمل و نقل برابر قواعد آن نیازمند جمعیت بالای 200 هزار نفر می باشد.

وی افزود: بنا به اعلام مرکز آمار در سال 89 جمعیت شهر دماوند چیزی حدود 50 هزار نفر است اما 3 مرکز جمعیتی گیلاوند، دماوند و مشاء را داریم که هر کدام از آنها 6 کیلومتر از هم فاصله دارند.

همتی ادامه داد: این پراکندگی جمعیت در شهر دماوند سبب شده اگر شهرهای دیگر زباله را با کیلویی 5/3 تومان جمع آوری می کنند ما باید در اینجا به علت بالا بودن مسافت بین مراکز جمعیتی شهر 5 تا 6 تومان بابت جمع آوری زباله پرداخت نماییم.

شهردار دماوند به ایستگاه آتش نشانی این شهر اشاره کرد و گفت: ما یک ایستگاه آتش نشانی در محدوده شهری دماوند داریم که توانایی خدمات دهی مناسب به دماوند، گیلاوند و مشاء را ندارد.

وی افزود: از سازمان شهرداری ها و استانداری پیگیریهای زیادی کردیم که در جواب مکاتبات ما گفتند جمعیت دماوند 50 هزار نفر است و بیش از یک ایستگاه آتش نشانی نمی تواند داشته باشد.

مرتضی همتی گفت: واقعیت این است که حتی اگر تجهیزات آتش نشانی ما نو و غیر مستهلک باشد به علت پراکندگی جمعیت شهر دماوند باز هم نمی تواند در زمانی استاندارد در حوادث و سوانح حاضر شود.

شهردار دماوند ادامه داد: شهر ما در دو محور ترانزیتی هراز و فیروزکوه واقع شده است که خود آنها مستعد به حوادث متعددی در فصول مختلف سال هستند که تصادفات، ریزش، رانش، برف، کولاک، سیل و غیره از جمله آنها می باشد.

وی تصریح کرد: علاوخ بر این همه تنوع و تعدد حوادث در منطقه کوهستانی دماوند هنوز عامل تعیین کننده امکانات خدماتی جمعیت است که باید به روی آن دقت و توجه بیشتری شود./س
برچسب ها: جمعیت ، وزارت کشور ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.