سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

'اقتصاد مقاومتی' برگ برنده ایران در برابر تهدیدها و تحریمهاست

امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در برابر تهدیدها و تحریم های معاندان و دشمنان نظام است.

حجت الاسلام 'عبدالعلی استیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به دیدار اخیر كارآفرینان برتر و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این دیدار از زوایای گوناگون حایز اهمیت می باشد كه شایسته است صاحبنظران و مسئولان اقتصادی كشور با بررسی و مداقه در ابعاد مختلف سخنان ایشان، آنرا مورد باز بینی و پردازش در ابعاد مختلف علمی قرار دهند.

وی با بیان اینكه در این دیدار رهبر معظم معظم انقلاب برای نخستین بار كلید واژه اقتصاد مقاومتی را مطرح كردند، گفت: بسته ‌ای كه ایشان ارائه دادند، بسته اقتصاد مقاومتی بود كه بایستی مسئولان كشور اجرا كنند و قطعاً برای برون ‌رفت از مشكلات موجود چاره ای جز پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در كشور نیست.

امام جمعه فیروزكوه افزود: مسئولان باید مدیریت‌ها را انجام دهند و مردم نیز باید مصرف خود را مدیریت كنند، چرا كه بسته اقتصاد مقاومتی كه مقام معظم رهبری فرمودند هم مربوط به مردم بوده و هم مربوط به مسئولان می‌ شود كه دربرگیرنده ابعاد جدیدی از اقتصاد ملی با توجه به تحولات جدید بین المللی است.

وی خاطرنشان كرد: معظم له خواستار تغییر بنیادین نظام اقتصادی كشور از مقاومت اقتصادی به اقتصاد مقاومتی شدند كه بیانگر اشراف كامل ایشان به مسائل بنیادین است.

حجت الاسلام استیری اقتصاد مقاومتی را اقتصادی توصیف كرد كه روح مقاومت در آن موج می زند و از صدر تا ذیل اجزای آن، آمادگی برخورد با سخت ترین شرایط وجود دارد و به هیچ وجه با تحریم ها و فشارهای نظام سلطه تضعیف و غافلگیر نمی شود.

وی ادامه داد: سیاستگذاری و اجرای برنامه های اقتصادی در همه سطوح با فرض فشار همه جانبه سلطه و اقتصادی كه با آینده پژوهی دقیق و عالمانه تمامی فرصت های آتی دشمن را برای ضربه زدن به اقتصاد كشور شناسایی كرده و راهكارهای مناسب را به كار می گیرد، از مشخصه های آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه تصریح كرد: در این صورت تهدید ها تبدیل به فرصت شده و زمینه جهش كشور فراهم آورده می شود و در نتیجه به هیچ وجه از تحریم ها و فشار های نظام سلطه تضعیف و غافلگیر نمی شویم و نه تنها ضربه پذیر نخواهیم بود، بلكه می توانیم ضربات مهلكی به دشمنان را وارد كنیم.

وی در خاتمه گفت: شایسته است اندیشمندان اقتصادی كه دغدغه اصلی آنها ایران اسلامی است به تفصیل به واكاوی و تشریح این موضوع برای آحاد جامعه بپردازند. /س
برچسب ها: اقتصاد ، تهدید ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.