سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مجلس عراق درباره ازسرگيري فعاليتهاي القاعده

مجلس عراق درباره طرحهاي شبکه القاعده براي ازسرگيري عمليات تروريستي و گسترش آن در استان دياله اين کشور هشدار داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پايگاه خبري نهرين نت؛ حسين همهم از فراکسيون الاحرار و از نمايندگان استان دياله در مجلس اين کشور گفت شبکه تروريستي القاعده براي ايجاد پايگاه و فعاليت مجدد در اين استان تلاش مي کند تا عمليات تروريستي اش را در دياله و مناطق ديگر گسترش دهد.

وي افزود عمليات اخير نيروهاي ارتش عراق در منطقه الحديد در شمال غربي بعقوبه براي شکستن هيبت القاعده نبود بلکه عمليات ويژه براي تعقيب شش فرد تحت تعقيب بود که از سوريه بازگشته‌اند و سازماندهي مجدد شبکه هاي مسلح را ازسرگرفته اند و در ارتباط با چندين قضيه متهم هستند .

وي گفت در دياله همچنان هسته‌هاي مسلح در تعدادي از مناطق اين استان فعاليت مي کنند و پايگاه بزرگي دارند و براي اجراي حملات مسلحانه ديگر در حال برنامه ريزي هستند.

همم گفت عمليات نظامي ارتش عراق با وجود کاهش خطر گسترش شبکه تروريستي القاعده ، يک عمليات نسبي است و شبکه جنايتکار القاعده براي عمليات مسلحانه در دياله و ساير مناطق برنامه ريزي مي کند .

وي درخواست کرد ارتش و پليس متحد شوند و جلوي نفوذ تروريستها را بگيرند. شبکه تروريستي موسوم به دولت اسلامي عراق که يکي از شاخه‌هاي القاعده در دياله است در بيانيه اي طرحهاي خود را براي ازسرگيري فعاليتهاي تروريستي اش اعلام کرد.

در اين بيانيه دولت اسلامي عراق از جوانان وهابي خواسته به عراق وارد شوند و شيعيان را قتل‌عام کنند.صدور اين بيانيه با آغاز رياست امير بندر بن سلطان بر سازمان اطلاعاتي عربستان سعودي همزمان شده است.

بندر بن سلطان از شبکه هاي تکفيري در منطقه که براي فتنه افکني طائفه‌اي و ايجاد اختلاف در بين ملتهاي منطقه و به اجرا در آوردن قتلهاي هولناک تلاش مي کنند حمايت کرده است.

برچسب ها: عراق ، سوریه ، عربستان ، القاعده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.