سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده اوميه:

عواقب خشک شدن درياچه اروميه وخيم تر از ريز گردهاي خاکي است

نماينده اروميه درمجلس گفت: خشک شدن درياچه اروميه باعث ايجاد ريزگردهاي نمکي مي‌شود که عواقب وخيم تري نسبت به ريزگردهاي خاکي دارد.

عابد فتاحي نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اوضاع وخيم درياچه اروميه گفت: اولين علائم حرکت شن‌هاي روان در بستر درياچه اروميه ديده و عمق قسمت جنوبي درياچه فوق‌العاده کم شده و در عين کاهش آب، غلظت آب درياچه درهر ليتر به 400 ميلي گرم رسيده است که نشان از مرگ درياچه اروميه مي‌دهد.


وي با اشاره به اينکه با وضعيت کنوني درياچه اروميه تا چند سال ديگر خشک مي‌شود، اظهار داشت: درصورت خشک شدن، نمک‌هاي درياچه تبديل به ريزگردهاي نمکي مي‌شود که باعث به وجود آمدن سرطان ريه، پوست و بيماري‌هاي گوارشي مي‌شود و همچنين باعث خشک شدن زمين‌هاي زراعي مي‌شود و عواقب وخيم‌تري نسبت به ريزگردهاي خاکي دارد.


عضو کميسيون بهداشت با تأکيد براينکه ريزگردهاي نمکي عواقب بسيار ناگواري را به همراه دارد تصريح کرد: وزش بادها از جنوب به شمال بر روي درياچه اروميه باعث مختل شدن زندگي عادي مردم استان‌هاي آذربايجان شرقي، زنجان، قزوين، البرز و تهران مي‌شود و به احتمال فراوان کوچ اجباري مردم را سبب مي‌شود.


فتاحي با اشاره به اينکه اقدامات مسئولان درباره درياچه اروميه باعث نااميدي مردم شده است، تأکيد کرد: انتقال آب رود ارس به درياچه اروميه کار درستي نيست و آب رود ارس بايد به آذربايجان شرقي اختصاص داده شود و آب رودهاي سيمينه و زرينه بايد به درياچه اروميه بريزد.


نماينده مردم اروميه با انتقاد از صحبت هاي رئيس سازمان محيط زيست کشور که مشکل درياچه اروميه را ساده گرفته بود، افزود: ساده گرفتن مشکل درياچه اروميه باعث کند شدن اقدامات مسئولان در زمينه برطرف کردن مشکل درياچه مي‌شود.


عضو کميسيون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: مشکلات درياچه اروميه را در صحن علني مجلس مطرح مي‌کنيم و مطمئنا 290 نماينده با ما هم صدا هستند و ما از هيچ کمکي براي نجات درياچه فروگذار نخواهيم کرد.

انتهاي پيام/س3


 

برچسب ها: مرگ ، دریاچه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.