سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع تکدی گری چه تبعاتی را برای جامعه به همراه دارد؟

یکی از ناهنجاری های کنونی جامعه متکدیانی هستند که در گوشه و کنار سطح شهرها و بخصوص کلان شهرها مشاهده می شوند.

قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: دغدغه های شدید اقتصادی و درماندگی از تامین معاش و نیازهای اولیه و اساسی یکی از اصلی ترین و موثرترین علل شیوع تکدی گری در سطح جامعه است. در کنار این عامل میزان تحصیلات و نوع تیپ شخصیتی افراد در افزایش این ناهنجاری اجتماعی موثر است.
وی در ادامه افزود: در واقع افرادی هستند که با وجود مواجه بودن با فقر شدید از چنان متانت شخصیتی برخوردار هستند که هیچگاه به خود اجازه دراز کردن دست نیاز به سوی عموم مردم جامعه را نمی دهند.
قرائی مقدم با بیان اینکه گاهی افرادی در سطح جامعه با وجود برخورداری از وضعیت خوب مالی اقدام به تکدی گری می کنند اظهار داشت: کمک به همنوعان نیازمند و تهی دستان یکی از رهنمون ها و مسائل توصیه شده در دین مبین اسلام و از اعتقادات و ارزش های مبارک عموم مردم جامعه است. متاسفانه عده ای از افراد منفعت طلب با سواستفاده از این ارزش و با تحریک احساسات و حس انسان دوستی مردم جامعه و با وجود اینکه نیازی به تکدی گری ندارند به کسب سود و درآمد از این طریق می پردازند.
این اسیب شناس تصریح کرد: این دسته از متکدیان در سطح شهر شناور شده و گاهی بصورت گروهی عمل میکنند که برخورد قاطع و شدید قضایی یکی از اقدامات بسیار موثر در مقابله با افراد و گروه های این چنینی است.
قرائی مقدم در ذکر تبعات و پیامد های تکدی گری برای جامعه اظهار داشت: شناور شدن و حضور متکدیان در سطح شهر چهره شهر را زشت و ناخوشایند می کند. علاوه بر این بداموزی فرهنگی را نیز در پس خود به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر رسانه های بیگانه این موضوع را به ابزار و بهانه ای تبدیل می کنند برای جوسازی، فرافکنی علیه جامعه ما و با بزرگ نمایی مشکلات جامعه و گسترش حجم تبلیغات و فضا سازی های منفی می کوشند چهره ای تیره و مخدوش از جامعه به تصویر بکشند تا به  اهداف و مقاصد سود جویانه ی خود دست یابند.
قرائی مقدم در نهایت اظهار داشت: با توزیع عادلانه ثروت و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی میتوان به جلوگیری از شیوع  و افزایش این ناهنجاری پرداخت و در جهت کنترل و کاهش ان گام برداشت./ل
برچسب ها: تکدی ، احساس ، افراد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.