سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام گواهي در تجمع بسيجيان ادارات مقابل سازمان ملل:

حکومت جمهوري اسلامي نمونه بارز حفظ حقوق بشر و اديان در جهان است

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: امروز در ايران با وجود اينکه تنها عده کمي از اقليت‌هاي مذهبي هستند اما اين افراد با داشتن نماينده در مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، تجمع بسيجيان ادارات در محکوميت نسل‌کشي مسلمانان ميانمار، ظهر امروز(يکشنبه) در مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه تهران بزرگ، طي سخناني با اشاره به اينکه 7ميليون نفر ازجمعيت 46 ميليوني ميانمار، مسلمان هستند، گفت: مدت مديدي است که دولت ميانمار اين مسلمانان را تحت سخت‌ترين فشارها قرار داده و مدعيان دروغين حقوق بشر هيچ‌گونه اعتراضي به وقايع رخ داده در اين کشور نمي‌کنند.

وي با بيان اينکه استکبار جهاني کور خوانده است که مي‌تواند جهان را يک لقمه چپ کند چون مسلمانان به هيچ وجه اين اجازه را به آنها نخواهد داد، افزود: استکبار جهاني، امروز با رواج اسلام‌ستيزي در جهان وانمود مي‌کند که مسلمانان دشمن بشريت هستند اما واقعيت اين است که هرجا اسلام حاکم باشد و هرجا مسلمانان حضور داشته باشند همه از دست، فکر و زبان آنها در امان هستند و اسلام در واقع دين صلح و دوستي است.

گواهي حکومت جمهوري اسلامي ايران را با داشتن 75ميليون نفر جمعيت، نمونه بارزي از حفظ حقوق بشر و اديان در جهان خواند و افزود: امروز در ايران با وجود اينکه تنها عده کمي از اقليت‌هاي مذهبي هستند اما اين افراد با داشتن نماينده در مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) در ادامه با اشاره به عدم برگزاري هرگونه انتخابات در عربستان تصريح کرد: حکام عربستان در کشوري که بعنوان مرکز وحي و نزول قرآن شناخته مي‌شود، امروز نمي‌توانند از حقوق مردم خود دفاع کند و حتي با نفاقي که استکبار جهاني در اين کشور، بوجود آورده مسلمانان شرق اين کشور را تحت آزار و اذيت شديدي قرار داده‌اند.

وي افزود: مسلمانان نه به دنبال جنگ هستند و نه به دنبال آزار ديگران، بلکه حقيقت اسلام اين است که به دنبال دفاع از حقوق بشر باشد بنابراين هرجا که ظلمي انجام شود چه درباره مسلمانان ميانمار و چه درباره مردم مظلوم بحرين، اجازه نخواهيم داد که مظلومان زير چکمه استکبار له شوند.

گواهي خاطرنشان کرد: اگر رگ غيرت مسلمانان به جوش بيايد از هيچ چيز نمي‌ترسند چون اسلام مکتبي غني و داراي آيين و مرامي مشخص است و به همين دليل است که دشمنان از آن بيمناک هستند.

وي در پايان، خطاب به مسئولين سازمان ملل خاطرنشان کرد: اي مدعيان دروغين حقوق بشر آيا نمي بينيد که برسر مسلمانان ميانمار چه مي گذرد. آيا اگر اين رفتارها در کشور شما انجام مي‌شد يا يک سفيدپوست در‌آمريکا اينگونه مورد تعرض قرار مي‌گرفت ساکت مي‌مانديد. اي کساني که در سازمان ملل حضور داريد از خواب غفلت بيدار شويد و از همه اقليت‌هاي مسلمان و غيرمسلمان دفاع کنيد.

گفتني است، در اين مراسم سازمان بسيج ادارات ضمن محکوم کردن حرکت بي شرمانه نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار، طي بيانيه اي 6ماده اي خواستار انعکاس اين جنايات در تمامي رسانه‌ها، اعلام انزجار مجامع بين‌المللي از اين نسل‌کشي و محکوميت متجاوزين شده و از وزارت خارجه خواست تا با برگزاري فوري اجلاس سران کشورهاي اسلامي موضعي صحيح در برابر اين اقدامات گرفته شود.

همچنين در اين تجمع، شرکت‌کنندگان که دست‌نوشته‌هايي با مضامين "سکوت در برابر جنايت، خيانت است خيانت"، "کشتار وحشيانه مسلمان، اعلام جنگ است با دين و قرآن" ، "قتل عام مسلمان ميانمار جنايت دوباره استکبار"، حمل مي‌کردند، خواستار محکوميت اين جنايات و بررسي هرچه سريعتر آن از سوي سازمان ملل شدند.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.