سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نايب رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس مطرح كرد

لزوم اهتمام جدي وزارت نيرو در حل بحران درياچه اروميه

نايب رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس با اشاره به احتمال وقوع سونامي نمك با افزايش ميزان خشك‌شدن درياچه اروميه گفت: وزارت نيرو بايد با بررسي نظرات كارشناسي در حل معضل درياچه اروميه گام‌هاي موثر‌‌‌تري بردارد.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هشدار كارشناسان سازمان حفاظت از محيط زيست كشور نسبت به احتمال وقوع سونامي نمك از درياچه اروميه و ضمن انتقاد از اظهار نظرهاي بدون مطالعه در راستاي حل اين بحران گفت: وزارت نيرو براي حل اين معضل بايد مطالعات كارشناسي داشته باشد تا مجلس نيز بتواند بر اساس چارچوب مطالعاتي اين وزارت به حل معضل درياچه اروميه كمك كند.

وي در ادامه تصريح كرد: درياچه اروميه در گذشته سر شاخه‌هايي داشته كه به آن سرازير مي‌شده و  همچنين از محل‌هايي تغذيه مي‌شده كه در حال حاضر محدود و يا مسدود شده‌اند و از آنجايي كه وزارت نيرو متولي رسيدگي به اين مسائل است بايد به دقت اين موضوع را مطالعه كند تا در صورت امكان دارد آن را به حالت اول برگرداند.

لاهوتي با بيان اينكه وزارت نيرو مي‌بايست نقطه نظرات را به صورت كارشناسانه بررسي و مطالعه كند، اظهار داشت: با طرح معضل درياچه اروميه در اواخر مجلس هشتم، اظهار نظرهايي بدون در نظرگرفتن منابع و امكان محقق‌شدن مطرح شد، اما براي اينكه اين معضل حل شود، لازم است وزارت نيرو نظرات كارشناسي صاحبنظران را بررسي كند تا پس از جمع‌بندي اين نظرات توسط سازمان آب، طي يك لايحه به مجلس ارائه شود.

نماينده مردم لنگرود در پايان با بيان اينكه فراكسيون محيط زيست نسبت به حل معضل درياچه اروميه بي‌تفاوت نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان كرد: در اولين نشست كاري خود بحث درياچه اروميه را با حضور وزير نيرو و مسئولين محيط زيست بررسي خواهيم كرد تا چارچوب‌هاي مورد نياز حل اين معضل مشخص شود.

انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.