سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه/

جایزه "روبان قرمز" به "جمعیت افرای سبز" در کرمانشاه

سازمان مردم نهاد "جمعیت افرای سبز" به عنوان برنده جایزه روبان قرمز سال 2012 در جلسه ويژه نوزدهمین کنفرانس بین المللی ايدز برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه
مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: جايزه روبان قرمز مهمترين جايزه در سطح جهان در زمینه فعاليت‌های جامعه محور شاخص و مبتکرانه در پاسخ به همه‌گيری ايدز است. جايزه روبان قرمز سال 2012 به ده سازمان مردم نهاد از کشورهای مختلف که عملکرد منحصر به فرد و الهام بخشی برای پیشگيری و کنترل اچ آی وی داشته اند، در جلسه ويژه‌­ای از نوزدهمين کنفرانس بين المللی ايدز در واشنگتن اهدا شد.

سازمان های برنده در اين سال از کشورهای ايران، اوگاندا، روسيه، سری لانکا، کنيا، مصر، مکزيک، ميانمار، هاییتی و هند هستند. بيش از 1400 سازمان از بيش از 120 کشور خود را نامزد دريافت اين جايزه کرده بودند. ميزبانی دبیرخانه جايزه روبان قرمز بر عهده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمينه ايدز (UNAIDS) و مشارکت ساير کارگزاری های سازمان ملل، کنفرانس ايدز 2012، شبکه جهانی افرادی که با اچ­آی­وی زندگی می کنند، شبکه جهانی زنانی که با HIV ـ ايدز زندگی می‌کنند و شورای بین المللی سازمان‌های خدمات رسان در حوزه ايدز است. برندگان توسط کميته تخصصی متشکل از نمايندگان جامعه مدنی انتخاب شدند. هر يک از سازمانهای برنده جايزه‌ای معادل 10 هزار دلار همراه با تقديرنامه و دعوت به شرکت در کنفرانس ايدز 2012 در واشنگتن دریافت می‌کنند.

اين جمعيت آگاهی در مورد اچ آی وی خصوصاً ميان جوانان را از طريق ارائه خدمات آموزشی ارتقا بخشيده است و چندين سال است که با برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمينه ايدز در چارچوب تفاهم نامه­‌ای سه جانبه ميان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمينه ايدز و برنامه توسعه ملل متحد و با پشتیبانی صندوق جهانی مبارزه با ايدز ، سل و مالاريا به منظور راه اندازی باشگاه مثبت کرمانشاه و ارائه خدمات روانی اجتماعی به افرادی که با اچ آی وی زندگی می­کنند و خانواده هايشان، همکاری می‌نمايد. اين جمعيت همچنين در برنامه­‌های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در زمينه "کاهش آسيب" مشارکت نموده است.

"جمعيت افرای سبز" موفق شده با ايجاد همکاری سازنده بين نهادهای مختلف دولتی و غير دولتی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استانداری، نيروی انتظامی، روحانيون، جوانان و همچنين جمعيت های آسيب پذير و افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، پوشش برنامه های کاهش آسيب در سطح استان را حفظ و برنامه های پيشگيری، مراقبتی و حمايتی در زمينه اچ آی وی را ارتقاء دهد./س


برچسب ها: جایزه ، روبان ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.