سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن رسما مجوز حمايت مالي و لجستيكي از تروريست‌هاي سوريه را صادر كرد

وزارت خزانه داري آمريكا به يك گروه حامي شورشيان سوريه، رسما اجازه داد از شبه نظاميان شورشي اين كشور، حمايت مالي و لجستيكي (تداركاتي) بكند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از آنتي وار؛ وزارت خزانه داري آمريكا با صدور حكمي به يك گروه حامي شورشيان سوريه، موسوم به "گروه حمايت از سوريه" اجازه داد، كمك هاي مالي و تداركاتي خود را در اختيار شورشيان قرار دهد.
 
اين گروه خود را "سازمان غير انتفاعي مقيم آمريكا و متعهد به حمايت از ارتش سوريه آزاد" توصيف مي كند.
 
بنابر گفته برايان سايرز، رئيس اين گروه؛ هدف "گروه حمايت از سوريه" ارائه كمك و حمايت هاي مستقيم به ارتش سوريه آزاد و تقويت آن به عنوان ارتش آينده سوريه(!) است كه اين امر مستلزم حمايت هاي كوتاه مدت شامل عمليات مالي "حمايت لجستيكي و مخابراتي و نيز حمايت بلندمدت شامل اصلاح بخش امنيتي و يك دكترين آموزشي است.
 
همچنين؛ هدف گروه حمايت از سوريه، اين است كه با كمك به ارتش سوريه آزاد، آن را به موجوديتي سازمان يافته تبديل كند تا بتواند از نهادهاي امنيتي غربي، كمك هاي اطلاعاتي و ديگر كمك ها را دريافت كند.
 
تاكنون، آمريكا كمك هاي مخابراتي و ديگر كمك ها را در اختيار شورشيان قرار داده و همچنين كار انتقال سلاح از سوي دولتهاي عربي حوزه خليج فارس و تركيه را به شورشيان تسهيل كرده است.
 
آمريكا در حالي دست به اين اقدامات مي زند كه گزارش هاي متعددي از جنايات شورشيان، از جمله شكنجه و كشتار غيرقانوني منتشر مي شود و در عين حال، هيچ سازمان يا تعهدي براي جايگزيني دمكراتيك به جاي رژيم اسد نيز وجود ندارد.
 
درست در شرايطي كه واشنگتن حمايت خود را از شبه نظاميان شورشي تشديد كرده، شبه نظاميان القاعده و ديگر سني هاي افراطي، بيش از پيش به جمع مخالفان مي پيوندند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.