سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

22 آزمایشگاه تعیین استاندارد در آذربایجان غربی فعال است

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 22 آزمایشگاه تعیین استاندارد در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

منصور جلایر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از این تعداد آزمایشگاه تعیین استاندارد در آذربایجان غربی 5 آزمایشگاه در سطح اداره استاندارد استان مستقر بوده و فعالیت دارند.

وی با اشاره به انجام آزمایش توسط این آزمایشگاه‌ها، تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مواد غذایی، میکروبیولوژی، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، آزمایشگاه بسته‌بندی و سلولزی در اداره کل مستقر هستند.

جلایر با اشاره به فعالیت 17 آزمایشگاه همکاری در آذربایجان غربی، افزود: این آزمایشگاه‌ها تعیین صلاحیت شده هستند.

وی با اشاره به تمدید پروانه این آزمایشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: از این 17 آزمایشگاه همکار مستقر در استان 2 آزمایشگاه امسال پروانه خود را تمدید کرده‌اند و مابقی نیز دارای اعتبار هستند.

جلایر اعلام کرد: پروانه این آزمایشگاه‌ها یک ساله صادر می‌شود و پس از یک سال باید نسبت به تمدید پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت این آزمایشگاه‌ها، اعلام کرد: برخی امور آزمایشگاهی برای تعیین استاندارد به این آزمایشگاه‌ها به منظور برون‌سپاری به بخش خصوصی انجام گرفته است.

جلایر در ادامه با اشاره به صدور 103 گواهی‌نامه صادراتی در 3 ماه نخست امسال در استان، گفت: در این مدت علاوه بر صدور این میزان گواهی‌نامه صادراتی شاهد صدور 2 هزار و 89 گواهی‌نامه وارداتی در استان هستیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.