سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

باغات موز جنوب سیستان و بلوچستان از باقیمانده آب سد پیشین سیراب می شوند

مدیر شركت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: با رها كردن 5/2 تا سه میلیون مترمكعب آب از پشت سد پیشین باغات موز منطقه باهوكلات چابهار سیراب می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حمیدرضا قزوینی افزود: براساس محاسبات انجام گرفته اكنون سد پیشین 5/10 میلیون مترمكعب آب دارد.

وی بیان كرد: از كل آب موجود در پشت سد پیشین بخشی از آن رسوب است كه از دریچه های سد عبور نمی كند و بخش دیگری از آن آب مرده ای غیرقابل استفاده است.

وی اظهار داشت: براساس برآورد كارشناسان این شركت، حداكثر سه میلیون مترمكعب از آب سد پیشین را می توان رها كرد تا برای حفظ باغات موز باهوكلات چابهار مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: براساس هماهنگی های انجام گرفته با فرمانداری و مسوولان دستاندركار، بزودی عملیات رهاسازی آب از پشت سد پیشین انجام می گیرد تا باغات موز از نابودی نجات یابند.

مدیر شركت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: از آنجا كه میزان بارندگی در جنوب شرق كشور طی ماههای گذشته 45 درصد زیر حد نرمال بوده است بیشتر سدهای احداث شده در نواحی مركزی و جنوبی استان با كم آبی مواجه شدند.

قزوینی افرود: سد پیشین با حجم 175 میلیون مترمكعب از جمله سدهای جنوب سیستان و بلوچستان است كه در تابستان امسال آب مخزن آن به شدت كاهش یافت و خساراتی را به باغات موز شهرستان چابهار وارد كرد./س

برچسب ها: زاهدان ، باغات موز ، سیراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.