سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوبها و بدهای روز اول المپیک

روز خوب ایتالیایی ها، ناکامی بریتانیایی ها

روز اول مسابقات المپیک با چند شگفتی همراه بود و چند چهره شاخص در این روز هواداران خود را ناامید کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران روز اول المپیک 2012 لندن با نکات و حواشی زیادی همراه بود در این روز ورزشکاران چند رشته که از مدال خود در المپیک مطمدن بودند با ناکامی خود در صدر اخبار قرار گرفتند.

مارک کوندیش ستاره دوچرخه سواری انگلستان که عضوی از تیم رویایی دوچرخه سواری بریتانیا و شانس اول مدال طلا بود جای خود را به الکساندر وینکورف قزاقستانی داد و از ناکامان بزرگ المپیک لقب گرفت.

مایکل فلپس برنده هشت مدال طلای المپیک 2012 نیز مسابقات چهارصدمتر مختلط را بدون مدال به پایان برد فلپس مدال طلای این ماده را در هر 12 المپیک قبل به نام خود ثبت کرده بود.

اندی و جیمی مورای از ناکامان تنیس مردان بودند اولین دور مسابقات دوبل مردان مقابل حریفان اتریش شکست خورده و حذف شدند.

تیم بریتانیا نیز با پایان بردن روز اول بدون کسب هیچ مدالی از ناکامان بزرگ این روز بود از دیگر ناکامان مسابقات تیمی تیم های تیر و کمان بریتانیا، کره و آمریکا بودند که بیشترین مانور خبری روی این تیم ها داده می شد ایتالیا در مسابقات تیمی مردان تیر و کمان به قهرمانی رسید.

**ایتالیا در رده دوم مدال آوران المپیک

کاروان ایتالیا با کسب 2 مدال طلا در رده دوم جدول روز اول بعد از چین قرار گرفت ایتالیایی های در کل پنج مدال در روز اول به دست آوردند ستاره تازه المپیک نیز یی شیون شناگر چینی بود که رکورد جهان را در 16 سالگی جابجا کرد.

**یک دختر چینی اولین مدال آور المپیک

اولین مدال المپیک 2012 لندن را یی سیلینگ چینی در رشته 10 متر تیراندازی به دست آورد.

**مصاحبه روز؛ کوندیش: همه به دنبال باخت ما بودند

مارک کوندیش شانس اول مدال دوچرخه سواری پس از ناکامی روز اول گفت: به نظر می رسد بیشتر تیم ها تنها از اینکه ما مدالی نبردیم خوشحال هستند هیچ کس کمکی به ما نمی کند استرالیایی ها در شرایط بدی دوچرخه سواری کرده و در مسیرها قرار می گرفتند این شرایط ناامیدکننده است.

**طلایی های روز اول

یی سیلینگ از چین در تفنگ بادی زنان، جین جونگ از کره در تفنگ بادی مرداد طلایی های تیر اندازی بودند.

رایان لوکت آمریکایی در چهارصد متر مختلط سون یانگ از چین در چهارصدمتر آزاد مردان، یی شیون در چهارصد متر آزاد زنان طلایی های روز اول شنا بودند.

سارا منزس برزیلی و آرسن کالسیتان روس در جودو فوق سنگین زنان و مردان طلایی شدند.

وانگ مینگ جوان در وزنه برداری 48 کیلوگرم زنان و الکساندر ونیکوروف در دوچرخه سواری جاده مردان آخرین طلایی های انفرادی روز اول بودند و تیم مردان ایتالیا هم در مسابقات تیر و کمان به مدال رسیدند./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.