سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

21هزار راس دام غیر مجاز از مراتع استان مرکزی خارج شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 21 هزار راس دام غیر مجاز از ابتدای امسال تاکنون از مراتع استان خارج شدند

 

یوسفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در حال حاضر بیش از یك میلیون و 900 هزار واحد دامی در مراتع این استان چرا می كنند.

وی اظهار كرد: مساحت مراتع استان مركزی حدود دو میلیون هكتار است كه هم اكنون تعداد دام های موجود بیش از سه برابر ظرفیت فعلی استان است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی بیان كرد: یكی از مهمترین عوامل تخریب و از بین رفتن مراتع، چرای بی رویه و غیر مجاز دام در اراضی است.

یوسفی خاطر نشان كرد: نیروهای یگان حفاظت با گشت زنی و استقرار در عرصه های طبیعی با دامدارانی كه دارای دام مازاد و فاقد پروانه چرا هستند برخورد و اقدام به اخراج دام ها می كنند.

وی تاكید كرد: این اداره كل با دامدارانی كه زمان ورود و خروج دام ها را به مراتع رعایت نمی كنند و كسانی كه مراتع را به صورت غیر قانونی به دیگران واگذار یا اجاره می دهند طبق قانون برخورد و به مراجع قضایی معرفی می كند.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی یادآور شد: فرهنگ سازی و برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی برای بهره برداران این حوزه از اقدامات موثر در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی این استان است./س

برچسب ها: دام ، غیرمجاز ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.