سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد درگيري ها ميان پليس عربستان و مردم شرق اين کشور

درگيري ها بين نيروهاي پليس عربستان سعودي و معترضان در منطقه الشرقيه در چند ماه گذشته تشديد شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، در پي اقدام نيروهاي پليس عربستان در شهر قطيف در شرق اين کشور به مقابله با تظاهرات ساکنان اين منطقه، شماري از عربستاني ها  
زخمي شدند. رسانه هاي گروهي عربستان گفتند نيروهاي پليس شماري از افراد از جمله محمد کاظم الشاخوري را به علت مشارکت در آنچه که اقدامات مخل امنيت توصيف شد، بازداشت کردند.  
گزارشگر اين شبکه در گزارشي درباره تظاهرات مردم عربستان در قطيف، گفت اينجا قطيف شرق عربستان است که شماري از ساکنان آن براي برپايي تظاهرات به خيابان آمده اند. اين تظاهرات در اعتراض به ناديده گرفتن ساکنان اين منطقه و حمايت از شماري از بازداشت شدگان در زندان ها برپا شد. اين گزينه آنها را در برابر گلوله نيروهاي امنيتي عربستان قرار داده است.  تصاويري که در اينترنت منتشر شده است جواناني را نشان مي دهد که تلاش مي کنند خودشان را از گلوله هايي که شليک مي شود، نجات دهند.  
در ادامه اين گزارش عبدالله عبد الباقي فعال حقوق بشر در قطيف گفت آنها خواسته هاي طبيعي و واقعي مطرح مي کنند. آنها با وجود اينکه در منطقه نفت خيز زندگي مي کنند از ساده ترين حقوق محرومند و جوانان شان بيکارند و در اوضاع معيشتي بدي بسر مي برند. علاوه بر اين در همه زمينه ها عليه آنها تبعيض صورت مي گيرد.    
گزارشگر اين شبکه افزود تظاهرکنندگان مي گويند تظاهرات آنها سه ساعت طول کشيد و سپس نيروهاي پليس عربستان وارد عمل شدند و با زور آنها را متفرق کردند. اين اقدام پليس باعث شد تظاهرکنندگان  لاستيک ها را آتش بزنند تا از پيشروي نيروهاي دولتي جلوگيري کنند. در پي اقدام پليس ، شماري از تظاهرکنندگان زخمي و دهها نفر از جمله محمد کاظم جعفر الشاخوري بازداشت شدند.  
گزارشگر اين شبکه در پايان گفت درگيري ها بين نيروهاي پليس عربستان و معترضان در منطقه الشرقيه در چند ماه گذشته افزايش يافته است. در اين درگيري ها شماري از تظاهرکنندگان کشته و زخمي و شماري نيز بازداشت شده اند. علاوه بر اين ساختمان هاي دولتي به آتش کشيده شده و شدت تنش فرقه اي در اين منطقه افزايش يافته است.
برچسب ها: پلیس ، تشدید ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.