سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تبلیغات وهمایش های نادرست درجذب جوانان به اعتیاد موثراست

متاسفانه تبلیغات وهمایش های نادرستی درجامعه وجودداردكه درجذب جوانان به اعتیاد موثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روانشناس با بیان این مطلب گفت: برخی ازنمایشگاه هایی كه با هدف پیشگیری ازاعتیاد برگزارمی شودبا آموزش مسائل حساس و غیرضروری كنجكاوی جوانان رابراگیخته وآنان را به سوی مصرف مواد مخدرترغیب می كند.

فكورافزود:برگزاری همایش هاوتهیه هرنوع بروشورباید باهماهنگی مشاوران متخصص و مجرب انجام شود.

وی خاطر نشان كرد:متاسفانه اكثر افرادی كه مواد مخدرمصرف می كنند پیش از اعتیاد با روش های مصرف آشنا بوده اند.

این مدرس دانشگاه،گذشته افراد،ژنتیك، مسائل تربیتی ،شرایط خانوادگی،بی كاری ومشكلات اقتصادی را ازجمله دلایل گرایش به اعتیاد دانست وخاطرنشان کرد:بسیاری ازمعتادان برای رهایی ازمشكلات روحی وكمبودهای خود به سمت مواد مخدرسوق می یابند.

فكورمتذكرشد:افرادی كه بیشتردرمعرض فشارهای روحی روانی وتنبیه بدنی بوده اندبیش از سایرین به مصرف مواد مخدر گرایش دارند.

وی یادآورشد: فرزندان والدین معتادومادرانی كه هنگام رشد جنین سیگاراستعمال كرده اندبیش از سایرین درمعرض گرایش به اعتیاد هستند.

این روانشناس با اشاره به اینكه بیش از70 درصدافرادسیگاری به سمت سایرمواد مخدر سوق می یابند،تصریح کرد:افراد سیگاری كه ازآرامش روانی بیشتری برخوردارند خودكنترلی بیشتری نسبت به اعتیاد دارند.

فكوربا بیان اینكه اعتیاد در سنین بالا با آگاهی بیشتری همراه است،گفت:برهم خوردن آرامش روانی احتمال گرایش به اعتیاد را افزایش می دهد.

وی ایجاد فضای آرام وبدون تنش درخانواده ها،آموزش وتربیت صحیح كودكان درخانواده و سایر نهادهای آموزشی،ایجاد سرگرمی های سالم وغنی سازی برنامه های رسانه را برای پیشگیری از گرایش به سمت اعتیاد ضروری دانست./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.