سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مالی و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات:

معدنی ها؛ اولويت اصلي دريافت ارز به نرخ مرجع

افزایش سود معدنی ها را با دریافت ارز به نرخ مرجع مد نظر قرار داد و گفت: علاوه بر افزایش سود و کاهش قیمت تمام شده، ضریب اطمینان سرمایه گذاران به بازار سرمایه افزایش می یابد.

مرتضی علی اکبری معاون مالی و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت های معدنی برای واردات قطعات در اولویت دریافت ارز با نرخ مرجع قرار دارند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به تامین مواد اولیه در داخل از این حیث نگرانی وجود ندارد.
وي با اشاره به طرح های توسعه ای معادن که برای واردات قطعات در اولویت دریافت ارز قرار دارند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت های معدنی برای اجرای طرح های توسعه ای از ارز مرجع استفاده می کنند قیمت های تمام شده شان هم کاهش می یابد.
معاون مالی و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزایش سود معدنی ها را با دریافت ارز به نرخ مرجع مد نظر قرار داد و گفت: علاوه بر افزایش سود و کاهش قیمت تمام شده، ضریب اطمینان سرمایه گذاران به بازار سرمایه افزایش می یابد .
وی با تاکيد براینکه بعد از مصوبه فوق هنوز هیچ کدام از بخش ها برای واردات اقدام نکرده اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تخصیص ارز به نرخ مرجع در آینده نزدیک عملیاتی شود .
معاون مالی و سرمایه گذاری توسعه معادن با تاکید بر اینکه P/E شرکت های معدنی روند نزولی را در پیش گرفته است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع می توان گقت که زمان مناسبی برای خرید معدنی ها به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه نگاه مثبتی به سهام معدنی ها دارد، خاطرنشان کرد: مقایسه نسبت قیمت به درآمد معدنی ها با سایر سهام موجود در بازار سرمایه نشان می دهد که این متغیر برای معدنی ها در سطح تعادلی قرار دارد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.