سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسوول دبیرخانه جشنواره مطرح کرد:

شرکت‏ کنندگان در جشنواره نمایش‌ نامه‏ خوانی رضوی افزایش يافتند

مسوول دبیرخانه دومین جشنواره نمایش‌نامه ‏خوانی رضوی از افزایش 110 درصدی شرکت‏کنندگان در این جشنواره و تمدید مهلت شرکت تا روز 15 مرداد خبر داد.

 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی‏اکبر حلیمی در گفت ‌و گویی اعلام کرد: سال گذشته 138 گروه و حدود 100 نمایش‌نامه در نخستین دوره جشنواره شرکت داشتند که این تعداد برای دومین دوره جشنواره به 300 گروه رسیده است.
وی تاکید کرد: ما در حوزه نمایش‌نامه نویسی رضوی و حتی در حوزه ادبیات دینی کودک آثار بسیار کمی داریم به‏طوری‌که این امر همواره یکی از معضلات این عرصه بوده است اما این جشنواره باعث شده که 300 نمایش‌نامه در این حوزه تولید شود و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان می‌دانند که چنین چیزی بسیار با اهمیت است و تنها به برکت وجود امام رضا علیه‌السلام ممکن می‌شود.
مسوول دبیرخانه جشنواره و کارشناس ‏مسوول امور هنری کانون خراسان رضوی با اشاره به استقبال کشوری از دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی رضوی اضافه کرد: 14 استان در نخستین دوره با ارسال نمایش‌نامه از جشنواره استقبال کرده بودند اما این تعداد برای دومین دوره به 21 استان رسیده است که خراسان رضوی با 55 گروه نمایشی، اردبیل با 22 گروه و هرمزگان و گلستان به‏طور مشترک با 20 گروه بیشترین آمار حضور را در بین استان‏های شرکت‏کننده دارند.
حلیمی همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار بخش مقاله دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی رضوی خبر داد و تصریح کرد: این بخش برای اولین‏بار است که به جشنواره اضافه شده و تا امروز حدود 30 مقاله به دبیرخانه رسیده است. با توجه به کمبود شدید نیروهای متخصص و منابع کاربردی در حوزه نمایش‌نامه‏خوانی کودک و نوجوان و همچنین با توجه به درخواست‏هایی که از جانب استان‏ها داشتیم تصمیم بر آن شد که فراخوان این بخش تا 15 مرداد تمدید شود.
مسوول دبیرخانه دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی رضوی ادامه داد: برای علاقه‌مندان این بخش امکان ثبت‏نام اینترنتی را هم فراهم آورده‏ایم و آنان می‏توانند مقالات خود را در زیر شاخه «تماشا» پورتال جامع کانون خراسان رضوی به آدرس  www.kpf-khr.ir ثبت‏ کنند.
گفتنی است دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی رضوی از مجموعه جشنواره‏های کارگروه کودک و نوجوان دهمین جشنواره بین‏المللی‏امام رضا علیه‌السلام به همت کانون‏ پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روزهای 31 شهریور و 1 مهر در مشهد برگزار می‏شود./م
برچسب ها: کودکان ، جشنواره ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.