سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

استاندار کردستان خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری شد

استاندار کردستان گفت: افزایش حجم مبادلات تجاری با توجه به مزیت‌های مرزی همجواری با کشور عراق و فعالیت موثر اتاق بازرگانی از سیاست‌های محوری دولت در استان کردستان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، شهبازی از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت تلاش حداکثری تمام مدیران به منظور تحقق منویات معظم‌له، گفت: یکی از قابلیت‌های استان کردستان در حوزه اقتصادی موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشور عراق است که این موقعیت موجب شده مرزهای استان بر سر راه ارتباطی و ترانزیت کالا بین ایران عراق و برخی کشورهای منطقه قرار گیرند.
وی افزود: استفاده از این فرصت به صورت کارشناسی و برنامه‌ریزی شده به توسعه پایدار منطقه در حوزه اقتصادی تاثیر بسزایی در ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم دارد.
شهبازی گفت: بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های صادراتی استان توسعه کمی و کیفی اقتصاد کشاورزی و تجاری در کردستان افزایش حجم مبادلات تجاری با توجه به مزیت‌های مرزی، همجواری با کشور عراق و فعالیت موثر اتاق بازرگانی استان، از سیاست‌های مهم ـ دولت با رویکرد حمایت از بخش خصوصی ـ در منطقه است.
استاندار کردستان خواستار تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران امر و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا در استان برای تقویت امر صادرات به بازارهای عراق به منطقه شد و گفت: در این راستا باید از تمام امکانات و ابزارهای لازم برای تقویت بنیه اقتصادی استان استفاده کرد.
وی گفت: یکی از ابزارهای موثر در امر تقویت جنبه‌های اقتصادی هر جامعه انتشار نشریات تخصصی است که با استفاده از نظرات کارشناسان خبره، ارائه تحلیل‌های درست و راهکارهای مناسب از سوی نشریات برای رسیدن به وضع مطلوب و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی گام برداشت./س
برچسب ها: خواستار ، مبادلات ، مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.