سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

كاهش حاشيه‌نشيني با تقويت اقتصاد روستایی امکان پذیر است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تقويت اقتصاد روستايي باعث كاهش حاشيه نشيني درمشهد مي‌شود، گفت: از بخش اقتصاد روستایی با وجود توانمندی‌های بسیار زیاد غفلت شده است.

 .

محسن شرکا در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران، دولت‌ها تلاش کردند توسعه و رشد روستاها را مدنظر قرار دهند و تامین آب شرب شیرین، مخابرات، آسفالت و گاز از اقدامات دولت‌ها در این زمینه بوده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: این هدف‌گذاری‌ها، توسعه و رفاه روستایی را ایجاد می‌کند، اما عامل مهمی که می‌توانست این اقدامات را از حالت بالقوه به بالفعل در بیاورد و از آن غفلت شد، اقتصاد روستایی است که دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است. شرکا بیان کرد: در صورتی که در این زمینه چاره‌اندیشی نشود، با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نتیجه‌ای به دست نمی‌آید.وی گفت: باید از صنایع روستایی حمایت جدی و آن‌ها را به مدت 15 سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف کرد.

شرکا یادآور شد: علاوه بر این باید آن دسته از صنایع روستایی را که زمینه اشتغال پنج نفر از روستاییان را فراهم می‌کند، از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به میزان 70 درصد معاف کرد./س 

برچسب ها: تقویت ، اقتصاد ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.