سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ساكنان 63 روستا در حاصل خيزترين منطقه شهرستان ارومبه برخوردار از راه آسفالته

جاده 63 روستاي بخش سيلوانا، يكي از مناطق جاصل خيز و مستعد كشاورزي شهرستان اروميه بهسازي و آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان با بيان اين مطلب افزود: بخش سيلوانا از توابع شهرستان اروميه 99 روستا دارد كه تا به امروز محور 63 روستا بهسازي و آسفالت شده است.

خليل محبت خواه به سهم چشم گير صنعت كشاورزي و دامداري منطقه سيلوانا در اقتصاد استان اشاره كرد و بيان داشت: توسعه شبكه حمل و نقل جاده ايمن در شكوفايي اين بافت روستايي تحول آفرين بوده است.

وي در ادامه از اتمام كارهاي اجرايي احداث و آسفالت راه روستايي بي كران- هفت آباد به طول 5 كيلومتر و محور روستايي كلي-بالولان به طول 3 كيلومتر و 400 متر خبر داد و گفت: 287 خانوار از ساكنان روستاهاي بخش سيلوانا در ماه مبارك رمضان از نعمت راه آسفالته بهره مند شدند.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي يادآور شد: نزديك به 10 ميليارد و 5430 ميليون ريال براي آسفالت اين محورهاي روستايي هزينه شده است.

محبت خواه با بيان اينكه 39 دستگاه در اين محورهاي روستايي تازه آسفالت شده احداث شده است، ادامه داد: عمليات خاكبرداري به حجم 14 هزار مترمكعب در زيرسازي راه روستايي بي كران- هفت آباد و 12 هزار مترمكعب در محور روستايي كلي-بالولان انجام شد.

شهرستان اروميه 607 روستا دارد كه تاكنون راه ارتباطي 441 روستا آسفالت شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.