سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

مدت باقیمانده شوراهای سوم باید مغتنم شمرده شود

نماینده خوزستان در شورای عالی استانها از اعضای شوراهای شهر و روستا سراسر کشور خواست زمان باقیمانده دوره کنونی را مغتنم بشمارند و تلاشها را برای تحقق اهداف خدماتی افزایش دهند.

احمدعلی دوامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: لازم است که در این مدت با تعامل و همفکری اعضای شوراها به مشکلات شهری و موضوعات شهرداریها رسیدگی بیشتری شود و اهدافی که از آغاز به کار دوره سوم برای تحقق آن برنامه ریزی شده نهایی شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک افزود: از منتخبان مردم در شوراها انتظار می رود که در حدود یک سالی که از عمر شورای سوم باقی مانده، همچون گذشته حضور پررنگ و تاثیر گذاری در رسیدگی به مسائل شهری داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین از دولت می خواهیم تعاملی مطابق با قانون با شوراها داشته باشند و این تعامل باید به سمتی پیش برود که محدودیتهای سلیقه ای برای شوراها که از بطن مردم برخاسته و نمایندگان آنها هستند ایجاد نشود.
 
عضو شورای عالی استانها با ابراز گله مندی از نحوه توزیع اعتبارات استانی در بخش شهرداری های شهرهای خوزستان گفت: لازم است در تخصیص و توزیع اعتبارات معیارهای اصولی لحاظ شود که اصلی ترین معیار در این خصوص می تواند مولفه های جمعیتی و سرانه مربوط به آن باشد.

دوامی به تفاوت اعتباری شهرداری برخی شهرها با یکدیگر در خوزستان اشاره کرد و گفت: تعدادی از شهرهای استان دارای مراکز صنعتی پررونقی همچون پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی هستند و از این راه درآمدهای مناسبی در بخش عوارض ارزش افزوده کسب می کنند در حالیکه برخی شهرهای مراکزی برای کسب درآمد از راه عوارض ندارند و این موضوع باید در تخصیص اعتبار به شهرداری های استان مدنظر قرار گیرد./س
برچسب ها: مدت ، شوراها ، مغتنم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.