سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوين رويدادهاي مهم جهان در روز يکشنبه

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، عناوين مهمترين رويدادهاي جهان در روز يکشنبه بيست و نهم ژوييه، هشتم مردادماه، به اين صورت است:

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،

انگليس
لندن- پيگيري مسابقات المپيک 2012 لندن در شرايطي که قرار است روز يکشنبه 10 مسابقه فينال در رشته هاي مختلف زنان و مردان به ويژه شنا، جودو و دوچرخه سواري برگزار شود.  
 
-براي دومين بار از سال 1992،تيم بسکتبال آمريکا که در شرايط خوبي قرار دارد مبارزه خود را براي کسب عنوان قهرماني المپيک آغاز مي کند و در اولين ديدار خود روز يکشنبه ساعت 13:30 دقيقه به وقت گرينويچ به مصاف فرانسه مي رود.
 
سوريه
پيگيري تحولات سياسي و امنيتي در سوريه  
 
روماني
بخارست- حدود 18 ميليون شهروند رومانيايي که شرايط شرکت در انتخابات را دارند با شرکت در همه پرسي که روز يکشنبه برگزار خواهد شد نظرشان را درباره برکناري ترايان باسسکو، رئيس جمهور کشورشان از حزب راست ميانه، اعلام خواهند کرد. اين همه پرسي به ابتکار اکثريت چپ ميانه وابسته به ويکتور پونتا نخست وزير روماني برگزار مي شود. ميزان مشارکت مردم در اين همه پرسي براي اعتبار اين راي گيري اهميت زيادي دارد چرا که لازم است حداقل پنجاه درصد از راي دهندگان در اين همه پرسي شرکت کنند تا نتايج آن اعتبار داشته باشد در حالي که کارشناسان اين ميزان مشارکت مردمي را در فصل تابستان مشکل دانسته اند. دفاتر راي گيري ساعت چهار به وقت گرينويچ باز مي شود و راي گيري تا ساعت بيست ادامه خواهد داشت،نتايج اوليه راي گيري نيز صبح روز دوشنبه منتشر خواهد شد.
 
مالي
باماکو- پيگيري تحولات کشور آشوبزده مالي در شرايطي که قرار است ديونکودا ترائوره رئيس جمهور انتقالي مالي يکشنبه شب سخنراني کند. وي دو روز پيش به باماکو بازگشت. ترائوره بيست و سوم ماه مه در دفتر کار خود هدف حمله مهاجماني که مخالف باقي ماندن وي در قدرت هستند، قرار گرفت.  
 
اسپانيا
مادريد- از ساعت 10 به وقت گرينويچ تظاهراتي اعتراض آميز به دعوت يک انجمن حمايت از حقوق زنان که با طرح دولت اسپانيا مبني بر محدود کردن سقط جنين در کشور مخالف است، برگزار خواهد شد.
 
روسيه
مسکو-فضاپيماي باري پروگرس روسيه که براي انجام برخي آزمايشات از ايستگاه فضايي بين المللي جدا شده بود و به علت يک مشکل فني ديگر نتوانست به اين ايستگاه متصل شود، يکبار ديگر اينکار را امتحان خواهد کرد اما مسئولان فضايي روسيه ساعت عمليات جديد پروگرس را براي اتصال به ايستگاه فضايي بين المللي مشخص نکرده اند.
 
سرزمينهاي اشغالي
بيت المقدس- ميت رامني،نامزد حزب جمهوري خواه آمريکا در انتخابات رياست جمهوري آينده اين کشور که به اسرائيل سفر کرده است، روز يکشنبه با شيمون پرز، رئيس و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل ديدار خواهد کرد. وي در ادامه با سلام فياض نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين نيز ديدار مي کند.
 
سودان  
خرطوم- يک تبعه آمريکايي به نام رضوان داود و يک تبعه سودان به نام احمد علي متهم به توطئه تروريستي برضد دولت عمر البشير رئيس جمهور سودان در دادگاه خرطوم محاکمه خواهند شد.
 
آفريقاي جنوبي
پرتوريا- انکوسازانا دلاميني زوما که به تازگي به عنوان رئيس کميسيون آفريقا منصوب شده است اما هنوز هم وزير کشور آفريقاي جنوبي محسوب مي شود، ساعت دوازده روز يکشنبه به وقت گرينويچ  درباره اولويت هاي آينده خود در راس سازمان اجرايي اتحاديه آفريقا سخنراني خواهد کرد.
 
ايتاليا
کاستل گاندولفو- پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليکهاي جهان ساعت ده به وقت گرينويچ مراسم مذهبي انجلوس را از اقامتگاه تابستاني خود نزديک رم انجام خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.