سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج پرسش كلیدی پیش از خرید میز

خرید یك میز خیلی ارزان نه تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیست بلكه خیلی زود شما را وادار به هزینه مجدد می‌كند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران میز غذاخوری به عنوان مهم‌ترین عنصر در اتاق غذاخوری كه از فضاهای رسمی هر خانه‌ای محسوب می‌شود اهمیت فراوانی دارد. در حقیقت میز غذاخوری، تنها وسیله‌ای نیست كه روی آن سرو غذا و خوردن غذا صورت می‌گیرد، بلكه فضایی است كه دوستان و اقوام دورتادور آن می‌نشینند و پذیرایی می‌شوند و لحظات شاد و به یادماندنی‌ای را خلق می‌كنند. بنابراین انتخاب و خرید یك میز غذاخوری مناسب بسیار مهم است.

1. آیا از سبك دكوراسیون خانه خود مطمئنم؟

میز غذاخوری تنوع بسیاری از لحاظ قیمت دارد و از قیمت‌های بسیار پایین تا قیمت‌های بالا در بازار موجود است. اگر شما دقیقا می‌دانید كه دكوراسیون خانه شما چه سبكی دارد و میز غذاخوری مناسب با آن چه گزینه‌ای است، می‌توانید به آسانی و بدون ترس برای خرید یك میز گران‌قیمت اقدام كنید.


اما اگر در این زمینه مردد هستید و هنوز دقیقا نمی‌دانید سبك خانه و میز مناسب برای آن چه چیزی است، گزینه‌ای ساده و با سبكی خنثی كه قیمتی مناسب دارد را انتخاب كنید تا بتوانید پس از مدتی با روشن شدن تكلیف سبك خانه به راحتی آن را عوض كنید. پس از تعیین سبك و ظاهر میز، توصیه می‌كنیم در هر دو صورت میزی را خریداری كنید كه از لحاظ كیفیت قابل قبول باشد؛ زیرا میزهایی كه بیش از اندازه ارزان و بی‌كیفیت هستند، در حقیقت یكبار مصرف هستند! و خیلی زود صدمه می‌بینند؛ بنابراین خرید یك میز خیلی ارزان با كیفیت بسیار كم، نه تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیست بلكه خیلی زود شما را وادار به هزینه مجدد می‌كند.


2. لمس چه سطحی برای من دلنشین است؟

به این فكر كنید كه هنگام صرف غذا لمس چه سطحی می‌تواند برای شما خوشایند باشد: شیشه را ترجیح می‌دهید یا مرمر را؟ چوب یا فلز؟ پاسخ به این سوال می‌تواند تلكیف جنس سطح میز را برای شما روشن كند. اگر گزینه چوب را انتخاب می‌كنید باید توجه داشته باشید كه سطح چوبی میز حتما باید صاف و نرم باشد. هنگام خرید میز حتما سطح آن را با دستان خود لمس كنید تا از لطافت و نرمی آن مطمئن شوید.

3. چه سبك میزی را دوست دارم؟

برای پاسخ به این سوال باید مشاهدات خود را گسترش دهید. عجولانه تصمیم نگیرید بلكه مدتی را صرف ورق زدن مجله‌ها و دیدن عكس‌های مختلفی از انواع میزهای ناهارخوری كنید. به فروشگاه‌ها بروید و از انواع میزها بازدید كنید و ببینید كدام مدل بیشتر چشم شما را به خود جذب می‌كند و دوستش دارید.

4. چند نفر قرار است دور میز غذاخوری خانه من بنشینند؟

این موضوع بستگی به جایگاه زندگی شما و سبك آن دارد، برای مثال اگر زوج جوانی هستید و در ابتدای زندگی مشترك به سر می‌برید، نیازی نیست كه میزی بزرگ با تعداد صندلی‌های زیاد را خریداری و در خانه خود قرار دهید. اما هرچه پیش می‌روید و دارای فرزند می‌شوید و میهمانان شما بیشتر می‌شود، طبیعتا میزبان تعداد بیشتری از میهمانان خواهید بود و باید به فكر میزی بزرگتر با تعداد صندلی بیشتر باشید. بنابراین مهم است كه شرایط و موقعیت زندگی خود را بسنجید و تعیین كنید كه به چه تعداد فضای نشیمن دور میز غذاخوری نیاز دارید.

5. چه میزان مراقبت را می‌توانم متعهد شوم؟

اگر شاغل هستید و نمی‌توانید زمان زیادی را به مراقبت و نظافت میز غذاخوری خود اختصاص دهید، انواعی را انتخاب كنید كه به مراقبت كمتری نیاز دارند و دیر آسیب می‌بینند و دارای سطحی ضد لكه هستند. اما اگر در خانه زمان كافی دارید و می‌توانید برای نظافت و نگهداری از میز وقت صرف كنید، انواعی را خریداری كنید كه به مراقبتی در سطح متوسط نیاز دارند؛ مانند میزهای ساخته شده از چوب طبیعی مثل چوب افرا و بلوط كه به راحتی با دستمال نم‌دار تمیز می‌شوند. اما برای درخشان ماندن و ترك نخوردن باید آنها را سالی 2 یا 3 بار با روغن مخصوص پلیش كرد. هم‌چنین میزهایی كه به مراقبت‌های درجه یك و بسیار زیاد نیاز دارند نیز برای افرادی كه وقت و حوصله كافی دارند مناسبند. این میزها قسمت‌های بسیار ظریف و جنسی حساس دارند كه باید با دقت و حساسیت به نظافت و مراقبت از آنها بپردازید اما در عوض این نوع میزها جلوه‌ای بسیار زیبا و شیك دارند.

برچسب ها: میز ، بازار ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.