سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات انتحاری مورچه های پیر!

مورچه های پیر در صورت حمله دشمن برای کمک به همنوعان خود کیسه های سمی خود را منفجر کرده و دشمن را به همراه خود از پای در می آورند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گروهی از دانشمندان بین المللی کشف کردند که گونه ای نادر از مورچه های سفید وجود دارد که به همراه خود کیسه هایی حاوی مواد سمی حمل می کنند که اغلب این کیسه توسط مورچه های پیرتر حمل شده و برای انجام عملیات انتحاری از آن استفاده می کنند . این مورچه های پیر در صورت حمله مورچه های دشمن با فدا کردن جان خود کیسه حاوی سم را ترکانده و باعث مرگ خود و مورچه های دشمن می شوند.



این گروه دانشمند تحت سرپرستی جان شوپوتنیک از آکادمی علوم پراگ یادآور شدند که در مطالعات این گروه که در مجله بروسیدنگز منتشر شد آمده است: این عملیات انتحاری توسط مورچه های پیر صورت می گیرد چرا که  آرواره این مورچه ها قدرت خود را از دست داده  و توانایی جستجوی غذا را از دست داده است. به همین دلیل مورچه های پیر با فدا کردن جان خود به  سایر اعضای گروهشان خدمت می کنند.

دانشمندان این کیسه های منفجره را بر روی کمر این نوع مورچه ها یافتند . جایی که سینه مورچه به پشت او مرتبط می شود. این کیسه ها را به راحتی با رنگ  آبیشان می توان شناخت. گرچه برخی دیگر از این موچه ها دارای کیسه هایی به رنگ سفید هستند.

به گزارش ریانوستی، دانشمندان مشاهده کردند که هر گاه این مورچه ها مورد هجوم قرار می گیرند قبل از همه این مورچه های حامل کیسه های آبی هستند  که به مبارزه اقدام می کنند. همچنین مشخص شد که کیسه های آبی رنگ دارای سمی قویتر از کیسه هایی است که به رنگ سفید هستند.

در ادامه این تحقیقات مشخص شد که این ماده سمی از غده هایی در زیر پوست مورچه ها تولید می شود و تا زمانی که  این ماده به بزاق دهان مورچه آمیخته نشود  فعال نمی شود.

برای مشاهده مجله شبانه کلیک کنید

برچسب ها: شبانه ، مورچه ، انتحاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
جالب بود