سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش کردهاي تروريست سوري ؛ تهديد امنيت ملي عراق

نماينده پارلمان عراق اظهارات اخير رئيس منطقه خودمختار کردستان عراق مبني بر آموزش کردهاي سوريه در خاک کردستان عراق را تهديدي عليه امنيت ملي عراق و منطقه خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري نهرين ؛ ياسين مجيد عضو فراکسيون دولت قانون در پارلمان عراق در کنفرانسي مطبوعاتي که امروز شنبه در پارلمان برگزار کرد گفت: « آنچه مسعود بارزاني درباره آموزش کردهاي سوري در خاک کردستان  عراق گفته است دخالتي آشکار در حوزه امنيت ملي کشور و تهديدي عليه امنيت ملي عراق و منطقه است».

وي  افزود: « بايد از بارزاني پرسيد نيروهاي آموزش دهنده به کردهاي سوري با  نظارت کدام ارگان چنين اقدامي انجام مي دهند يا آنکه بودجه چنين طرحي از کجا تامين مي شود؟».

وي چنين طرحي را فتنه برانگيز خواند و گفت:‌« هدف بارزاني اين بود که در بحران روابط ميان ترکيه و سوريه جانب کشوري را بگيرد که مليت کردها را به رسميت نمي شناسد اما اين اقدام عجيب به نظر مي رسد زيرا کردستان با اعلام اين خبر در مسيري گام نهاده است که آمريکا جرات وارد شدن به آن  را ندارد و چنين حرکتي به نفع عراق نخواهد بود».

انتقاد ياسين مجيد از سخنان بارزاني در شرايطي است که برخي از نمايندگان کرد عراق در تلاش براي توجيه سخنان رئيس منطقه کردستان عراق ابراز داشتند :‌« آموزش کردهاي سوري در خاک عراق به اين دليل است که اگر کشور سوريه با ناامني هايي ناشي از خلاء سياسي مواجه شود کردها بتوانند از خودشان دفاع کنند».

برچسب ها: عراق ، سوریه ، امنیت ، کرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.