سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مقاومت آسفالت معابر مقابل آسیب‌های مخرب نزولات ‌آسمانی

مقاومت آسفالت معابر شهر تهران مقابل آسیب‌های مخرب نزولات‌آسمانی افزایش‌ می‌یابد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجری طرح‌های نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این مطلب، افزود: به‌کارگیری مواد ضدعریان‌شدگی آسفالت  در واحد شماره 9 کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران آغاز شده و آزمایش‌های کنترل‌کیفی نشان‌دهنده مقاومت مناسب تولیدات جدید مقابل آسیب‌های مخرب آب است.

مهندس محمدرضا معماریان بابیان‌ اینکه یکی‌از مشکلات اساسی روکش‌آسفالت معابر شهرتهران، مقاومت پائین در شرایط تماس با آب و در اصطلاح فنی بروز پدیده عریان‌شدگی می‌باشد، افزود: اگرچه استفاده گسترده از مصالح کوهی مرغوب در کارخانجات آسفالت‌ سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تأثیرات قابل‌توجهی درجهت رفع این مشکل‌داشته اما استفاده از افزودنی‌های ضدعریان‌شدگی که به چسبندگی بیشتر قیر و مصالح‌سنگی آسفالت کمک‌می‌کند نیز دردستورکار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه به‌زودی تمام کارخانجات تولید آسفالت سازمان مهندسی و عمران به تجهیزات لازم برای استفاده‌از این مواد مجهزمی‌شوند، گفت: ابزارآلات اختلاط قیر با افزودنی مورداشاره، تجهیزات نسبتاً ارزان‌قیمتی است و حتی با استفاده از روش‌ها و ابزار آزمایشگاهی ساده نیز می‌توان کیفیت این عملیات را کنترل‌کرد.

به‌گفته مجری طرح‌های نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، بهره گیری از افزودنی ضدعریان‌شدگی آسفالت تنها سبب 2 تا 5 درصد افزایش‌قیمت در محصول‌نهایی می‌گردد و قابلیت تولید آن باتوجه به پیچیده‌نبودن فرآیند تولید در داخل کشور وجود دارد.

گفتنی‌است عریان‌شدگی‌آسفالت که به‌صورت جداشدن قیر و مصالح‌سنگی بروز پیدامی‌کند، پدیده شایع معابر شهر تهران به‌ویژه پس‌از بارش‌های بی‌سابقه ‌است.
برچسب ها: معابر ، اسفالت ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.