سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

نماز جمعه مظهر كاملى از وحدت توحيدى ملت مسلمان است

امام جمعه دماوند گفت: نماز جمعه مظهر کاملی از وحدت توحیدی ملت مسلمان است زیرا با آگاهی بخشی به مردم و افشا کردن دسیسه های دشمنان اسلام مسلمانان را در مدت یک هفته به وظایفشان آشنا می کند.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی"در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، افزود: نماز جمعه پیام آور وحدت و یک‌دلی است و دشمنان با مشاهده صفوف به هم فشرده و این همدلی ها، هیچگاه حتی برای رسیدن به اهدافشان دست از پا خطا نمی کنند.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" به بیان فضیلت‌ها و پیام‌های سوره جمعه پرداخت و تصریح کرد: سوره جمعه و پیرو آن نماز جمعه مایه عظمت و ابهت مسلمانان است همچنان که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: ای مومنان وقتی نوای نماز جمعه را می شنوید، بشتابید.

وی نماز جمعه را يادگار امام و حج فقر دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) مردی حکیم و عارف بود که با آمدن خود بسیاری از ارزش های الهی را احیاء نمود که یکی از این ارزش ها همین نماز جمعه است که همچون حج جایگاه ارزشمندی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در پیشگاه خداوند متعال هر عبادتی برگرفته از چهار رکن اصلی است، خاطرنشان کرد: این چهار رکن شامل امر، نهی، تشویق و فلسفه است و نماز جمعه از جمله عباداتی است که دارای این چهار رکن می باشد زیرا به واسطه جایگاه رفیعی که دارد بسیار تاکید و در کوتاهی از آن نهی، برای کسب توفیق بسیار تشویق و فلسفه آن را نیز رسیدن به تقوا و رستگاری دانسته اند.

امام جمعه دماوند نماز جمعه را یکی از مهم ترین ارکان رهبری و ولایت فقیه عنوان و بیان کرد: ولایت و رهبری اگر در جامعه حفظ شود آن جامعه به سوی نور و روشنایی هدایت شده و قله های رفیع موفقیت و سربلندی را پیش می گیرد که رسیدن به این سربلندی با حضور پرشور در نماز جمعه تقویت می شود.

علاءالدینی، شهرستان دماوند را از جمله نخستین شهرستان های کشور در برپایی نماز جمعه عنوان کرد و گفت: نخستین نماز جمعه شهرستان دماوند به امامت حجت الاسلام شاه چراغی و بعد از آن نیز حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری و بعد از ایشان حجت الاسلام و المسلمین آقایی اقامه نمودند که لازم است از تک تک آنان به پاس برپایی نماز شکوهمند جمعه و آگاه سازی مردم در بیان خطبه هایی شیوا و رسا تقدیر و تشکر کنیم./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.