سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موارد مقاوم به داروها در بيماران ايدزي بايد مورد بررسي قرار گيرد

مدير بخش ايدز در سازمان بهداشت جهان گفت :‌ ما بايد از نزديک ، موارد مقاوم به داروها را در بيماران ايدز بررسي و آنها را کنترل کنيم.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛گاتفريد هرشنل مدير بخش ايدز در سازمان بهداشت جهاني که براي شرکت در کنفرانس شش روزه ايدز در پکن به سر مي برد گفت :‌ ما بايد از نزديک ، موارد مقاوم به داروها را در بيماران ايدز بررسي و آنها را کنترل کنيم.
به گفته هرشنل ، در سال دو هزار و يازده بيش از هشت ميليون نفر در کشورهاي کم درامد داروهاي ضد ويروس ايدز را به طور رايگاه دريافت کرده اند که نسبت به دسامبر دو هزار و سه ، بيش از بيست و شش برابر افزايش نشان مي دهد.
بررسي محققان نشان مي دهد همچنين در کشورهاي ثروتمند همچون استراليا ، ژاپن و آمريکا ده تا هفده درصد از بيماراني که تحت درمان ايدز قرار دارند دست کم به يکي از داروها مقامت نشان مي دهند.
به گزارش خبرگزاري شين‌هوا ، هرشنل افزود مقاومت به داروها در ايدز به سه سطح تقسيم مي شود :‌بين صفر تا پنج درصد از اين موارد به عنوان موارد سطح پايين ، بين پنج تا پانزده درصد را متوسط و بالاتر از پانزده درصد را به عنوان سطح بالا تقسيم بندي مي کنيم.
به گفته ‌محققان اپيدمي‌ ايدز از سال‌ هزار و نهصد و هشتاد و يک در دنيا به‌ وجود آمد و تاکنون‌ حدود شصت و پنج ميليون‌ نفر در دنيا به‌ اين‌ بيماري‌ و ويروس‌ آن‌ مبتلا‌ شده‌ اند که‌ بيش‌ از بيست و پنج ميليون‌ نفر آنها تاکنون‌ به‌ علت‌ اين‌ بيماري‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند و بر اساس‌ آخرين‌ آمار موجود اکنون‌ سي و شش ميليون‌ و هشتصد هزار نفر بيمار و فرد آلوده‌ به‌ ويروس‌ ايدز در دنيا زندگي‌ مي‌ کنند‌ .
‌بيست وچهار ميليون‌ و پانصد هزار نفر اين‌ بيماران‌ در جنوب‌ صحراي‌ آفريقا زندگي‌ مي‌ کنند‌ هفت ميليون‌ و ششصد هزار نفر آنها در آسيا هستند و بر اساس‌ آخرين‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهاني‌ هندوستان‌ با با داشتن‌ پنج ميليون‌ و هفتصد هزار فرد مبتلا‌ به‌ ويروس‌ ايدز بيشترين‌ جمعيت‌ اين‌ بيماران‌ را در دنيا دارد و پس‌ از آن‌ آفريقاي‌ جنوبي‌ با پنج ميليون‌ و پانصد هزار بيمار است‌‌ .
 آخرين‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهاني‌ نشان‌ مي‌ دهد که‌ در سال‌ گذشته‌ چهار ميليون‌ و يکصد هزار نفر به‌ ويروس‌ ايدز مبتلا‌ شده‌ اند و دو ميليون‌ و هشتصد هزار نفر نيز طي‌ سال‌ دوهزار وپنج ميلا‌دي‌ بر اثر اين‌ بيماري‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند‌ ‌فقط پنج درصد بيماران‌ ايدز به‌ دارو دسترسي‌ دارند .
 محققان مي گويند شش  ميليون‌ و پانصد هزار فرد آلوده‌ به‌ ويروس‌ ايدز در دنيا نيازمند داروهاي‌ گران‌ قيمت‌ اين‌ بيماري‌ هستند ./ع
برچسب ها: ایدز ، دارو ، ویروس ، بهداشت ، جهان ، هرشنل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.