سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3000 مترمربعی دفاع مقدس در آبادان

مدیر باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان از احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3 هزار مترمربعی دفاع مقدس در آبادان خبر داد.


رضا صریحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: طرح اولیه باغ موزه دفاع مقدس آبادان در استانداری خوزستان به تصویب رسید و به زودی کلنگ‌زنی این پروژه در شهر آبادان آغاز می‌شود.

وی افزود: سالن موزه این باغ در وسعتی 40 هزار متر مربعی و سقف‌دار متشکل از شش تالار با نام‌های تالار مقاومت، انقلاب، تالار آبادان در قبل از جنگ، تالار پیروزی، امام و شهدا طرح‌ریزی شده است.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان ادامه داد: باغ موزه آبادان با نمایش طبعیت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی در منطقه بازدیدکنندگان داخل و خارج از استان خوزستان را با حوادث جنگ تحمیلی در آبادان آشنا می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پروژه گفت: باغ موزه آبادان در کنار روابط عمومی پالایشگاه واقع شده و در گذشته منازل مسکونی و خوابگاه پرستاران، در این مکان مستقر بوده است.

صریحی تصریح کرد: منطقه‌ای که باغ موزه دفاع مقدس آبادان در آن واقع شده تنها منطقه در شهرستان آبادان است که بازسازی نشده و دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: این منطقه از شهر، با وجود آثار باقی مانده جنگ تحمیلی و جای خمپاره، توپ و گلوله بر در و دیوار به خوبی یادآور حوادث و اتفاقات جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان است.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس آبادان ادامه داد: تالار تخصصی صنعت نفت و کتابخانه تخصصی ویژه تألیفات و آثار منتشر شده در حوزه جنگ تحمیلی از دیگر امکانات فرهنگی این پروژه در شهر آبادان است.

صریحی در پایان گفت: ما در نظر داریم با احداث و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در طبیعت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی این نقطه از شهرستان حوادث و اتفاقات جنگ را  در آبادان برای بازدیدکنندگان تداعی کنیم./س
برچسب ها: نخستین ، موزه ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.