سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /عضو سازمان توسعه و عمران کشور ؛

معماری ایرانی اسلامی نباید در حد یک شعار باشد

عضو سازمان توسعه و عمران کشور گفت: ساخت و سازها در کشور به گونه ای است که به معماری ایرانی اسلامی توجهی نشده و نباید معماری ایرانی اسلامی در حد یک شعار باشد

 .

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: در بافت جدید شهرها ساخت و سازها به گونه ای است که روح واحد در آن یافت نمی شود و همین امر باعث آشفتگی در نمای ساختمان های کلانشهرها می شود.

وی ادامه داد: شهرها باید به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته عرضه شود، اما متاسفانه کلانشهرها و شهرهای دیگر از چنین ویژگی هایی برخوردار نیستند.

این کارشناس صنعت ساختمان اظهار داشت: قوانین موجود در شهرداری ها به چندین سال قبل برمی گردد و اصلاح این قوانین و در کنار آن مشخص شدن معیارها و ضوابط مهم زیرساختی از سوی وزارت راه و شهرسازی می تواند در نظم دهی منظر شهری موثر باشد.

محمدی با اشاره به نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور گفت: امید است چنین نشست هایی که با حضور نخبگان شهرسازی و معماری شهرداری های کشور است بتوان در زمینه ضوابط قانونی یک شهر به یک نظر جامع و قابل اجرا دست یافت.

وی در خصوص جایگاه شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور نسبت به سایر شهرهای دنیا گفت: شهرسازی و معماری شهرها در تمام نقاط دنیا به یک شکل نیست، زیرا هر کشوری بنا به شرایط جغرافیایی و فرهنگی خود از الگوهای مخصوص به خود استفاده می کنند.

عضو سازمان توسعه و عمران کشور ادامه داد: کشورهای صنعتی و یا پیشرفته از برنامه هایی منضبط در شهرسازی خود استفاده می کنند، در حالی که این امر در کشور ما اصلاً وجود عملی ندارد.

محمدی گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی با هدف اصلاح قوانین و تدوین برنامه هایی مرتبط با شهرسازی ایرانی اسلامی شکل گرفته است که امیدواریم این شکل گیری نتیجه ای عملیاتی و اجرایی داشته باشد.

وی افزود: کشور ما از ظرفیت های بالقوه ای در طراحی و ساخت سازه ها برخوردار است که با استفاده از توان کارشناسان داخلی می توانیم به شهرسازی مورد نظر دست یابیم.  /س

برچسب ها: معماری ، اسلامی ، شعار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.