سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس، ديدار مرسي و هنيه را مثبت ارزيابي كرد

سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" اعلام كرد؛ديدار اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين در غزة و محمد مرسي رئيس جمهور مصر، سرآغاز تحولي بزرگ در روابط دوجانبه بين مصر و نوار غزة خواهد بود و اين ديدار را به نمايندگي از جنبش حماس، مثبت ارزيابي كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، طاهر النونو با اعلام اين خبر، افزود: پس از پايان ديدارها، دو طرف پيرامون مسائل استراتژيك، زمينه هاي همكاري مشترك اقتصادي، كاهش فشار بر مردم غزة و پايان دادن به محاصره نوار غزه به توافق رسيدند و هنيه و مرسي از نتايج بدست آمده از اين ديدارها، ابراز خرسندي كرده اند.
 
در همين حال، ياسر علي سخنگوي رياست جمهوري مصر، به رسانه ها، گفت: سفر اسماعيل هنيه به مصر و ديدار دو روزه وي با مقامات اين كشور، ادامه دهنده سفرهاي مقامات فلسطيني همچون محمود عباس و خالد مشعل است كه نتايج همگي اين ديدارها از سوي دوطرف، مثبت ارزيابي شده است.
 
وي همچنين از موافقت مرسي با افزايش صادرات سوخت به غزه و بازگشائي كامل گذرگاه رفح سخن گفت و آمد و شد فلسطيني ها از اين گذرگاه را براساس قوانين مصر، مجاز اعلام كرد.
 
گفتني است؛ اسماعيل هنيه، روز پنج شنبه از طريق بندر رفح به همراه هيئتي بلندپايه از مقامات فلسطيني وارد مصر شد و به ديدار و گفتگو با محمد مرسي و برخي ديگر از مقامات مصر، پرداخت.

برچسب ها: حماس ، مرسی ، هنیه ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.