سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قانون نظارت بر رفتار نمايندگان ظرف يك ماه آينده اجرايي مي‌شود

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از اجراي قانون نظارت بر نمايندگان ظرف يك ماه آينده خبر داد و گفت: قانون نظارت بر نمايندگان توسط هيئتي متشكل از نمايندگان اجرا خواهد شد كه اعضا اين هيئت نيز توسط هيئت رئيسه مجلس يا نمايندگان تعيين خواهند شد.

عبدالرضا مصري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از اجراي قانون نظارت بر نمايندگان ظرف 30  روز آينده خبر داد و اظهار داشت: در راستاي تصويب قانون نظارت بر نمايندگان توسط مجلس و تاييد شوراي نگهبان قانون اساسي اين مصوبه تا هفتم شهريور ماه سال جاري عملياتي خواهد شد.

وي در ادامه تصريح كرد: براساس قانون، نظارت بر نمايندگان مي‌بايست ظرف سه ماه پس از بازگشايي مجلس نهم عملياتي شود و از اين حيث عملياتي‌شدن اين قانون تا موعد مقرر قطعي است.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس با بيان اينكه ساز و كار اجراي اين قانون پيش از عملياتي‌ شدن آن مشخص خواهد شد، اظهار داشت: قانون نظارت بر نمايندگان توسط هيئتي متشكل از نمايندگان اجرا خواهد شد كه اعضا اين هيئت نيز توسط هيئت رئيسه مجلس  يا نمايندگان تعيين خواهند شد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس همچنين اظهار داشت: به محض اجراي قانون نظارت بر نمايندگان پرسشنامه‌اي در اختيار نمايندگان قرار مي‌گيرد كه بايد در آن صورت كامل اموال و دارائي آنان و خانوادههايشان را درج و به قوه قضاييه ارسال كنند.

مصري در پايان خاطرنشان كرد: با اجراي اين قانون، عملكرد نمايندگان مجلس بيش از پيش در معرض قضاوت مردم قرار خواهد گرفت كه اين امر موجب افزايش اعتماد عمومي نسبت به نهاد قانونگذاري كشور خواهد شد.

گفتني است طرح نظارت بر نمايندگان در مجلس هفتم مطرح، در مجلس هشتم بررسي و تكميل و نهايتا در مجلس نهم به تصويب نهايي رسيد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مصری ، مجلس ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.