سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

اجرای طرحی ملی در سکونتگاههای غیر رسمی کشور

برای کاهش آسیبهای اجتماعی در سکونتگاههای غیر رسمی طرحی ملی تدوین شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط معنوی درسکونتگاههای غیر رسمی کشور، 186 برنامه ملی در قالب یک طرح تهیه وبه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است .

علیرضا افشار دیشب در کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان هرمرگان گفت: در صورت تصویب این طرح در مجلس تحول خوبی در حوزه های امنیتی ،رفاهی ، بهداشتی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیرمجاز به وجود می آید.

وی گفت:700 سکونتگاه غیر رسمی با 5 میلیون جمعیت در کشور وجود دارد که بیشتر آنها در داخل شهرها قراراست و نمی‌توان این سکونتگاهها را حاشیه‌ای نامید.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی تشکیل تعاونیها و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سکونتگاههای غیر رسمی بندرعباس را مشروط به تخریب آن سکونتگاههای دانست و افزود: با اعطای تسهیلات به افراد حاشیه نشین و هدایت آنان به واحدهای مسکن مهر در بندرعباس از تعداد سکونتگاههای غیر رسمی کاسته خواهد شد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: از 13 محله بندرعباس 5 محله بیشترین سکونتگاه غیر رسمی را دارد که با بهره گیری از ظرفیتها و شناسایی آسیبهای اجتماعی توانمند می شوند.

عزیزی گفت: بازسازی بافتهای فرسوده و خورهای بندرعباس ورسیدگی به سواحل بندرعباس از برنامه های مهم در دست اجرا برای بهسازی و اصلاح سکونتگاههای غیر رسمی در این شهر برشمرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.