سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

تولید بیشترین و خالص ترین گوگرد ایران در پالایشگاه گاز سرخس

رئیس واحدهای گاز پالایشگاه سرخس گفت: خالص ترین گوگرد کشور با 99/99 درصد در پالایشگاه گاز سرخس تولید می شود.

.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ،محمدرضا نعمتی با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته 600هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تولید شد که 70 درصد آن به کشورهایی همچون چین صادر شده است.

وی درخصوص ارز آوری این صنعت اظهار داشت: گوگرد تنی 220 دلار و هزینه ی بارگیری و حمل آن نیز 50 دلار می باشد اما ما گوگرد را تنها به عنوان یک تولید برای حفظ محیط زیست تولید می کنیم.

نعمتی از آماده بودن یک واحد یک هزار و 200 تنی گوگرد دانه بندی برای واگذاری به بخش خصوصی خبرداد و گفت: یک واحد 700 تنی گوگرد را خود پالایشگاه برای دانه بندی، سرمایه گذاری کرده است.

رئیس واحدهای گاز پالایشگاه سرخس تصریح کرد: باتوجه به چهار واحدی که 650 تن ظرفیت تولید گوگرد را دارند، سالانه توان تولید دو هزار و 600 تن گوگرد را داریم که خوراک آن بسته به دریافت گاز ترش از واحدهاست.

وی درخصوص مزیت های استفاده از گوگرد بیان داشت: امکان استفاده از گوگرد بسته بندی در مصرف کود اوره مهیا می باشد که با اضافه کردن مقداری گوگرد به کاشت محصولات کشاورزی، کیفیت و کمیت تولیدات را بالا می برد و ما توانایی تولید روزانه 700 تن گوگرد را داریم./س

برچسب ها: گاز ، پالایشگاه ، سرخس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.