سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بی مهری مسئولان در قبال کتابت بزرگترین قرآن جهان

استاد برجسته خوشنویسی کشور گفت : کتابت بزرگترین قرآن جهان با بی مهری مسئولان روبه رو است.

استاد اسماعیلی قوچانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: در کتابت آثار ارزشمندي چون قرآن، مسئله حفظ کیفیت مطلوب نیازمند توجه فراوانی است که با توجه به اینکه این اثرکتابت نيز بزرگترین و با ارزش‌ترين میراث فرهنگی مذهبی بشریت است اهمیت این مسئله دوچندان می شود.

وی با اشاره به نظر مساعد مسئولان استان به ویژه شخص استاندار برای حمایت مالی از این پروژه ارزشمند قرآنی اظهار داشت : هرچند آقاي صلاحي از روند كتابت بزرگترين قرآن جهان بازديد داشتند و قول همكاري دادند اما تا کنون کمک مالی قابل توجهی در جهت حمایت از این پروژه صورت نگرفته است که امیدوارم مسئولان به وعده های خود جامه عمل بپوشانند.

این استاد برجسته خوشنویسی در ادامه تصریح کرد : برای اجرای هر چه بهتر مراحل تذهیب مربوط به هر جزء این قرآن 10 گرم طلا نياز است كه تا به حال تنها برای سه جزء آن موفق به استفاده از طلا شده ایم.

استاد اسماعیلی قوچانی با بیان اینکه 30 گرم طلای استفاده شده در تذهیب این سه جزء از سوی یک تازه عروس نيكوكار هدیه شده است، تاکید کرد : اگردر عملیات تذهیب به جای استفاده از طلا، از رنگ طلا استفاده کنیم کیفیت اثر به خطر افتاده و نهایتا پس از گذشت 100 سال رنگ‌های طلایی آن به سیاهي مي‌گرايد و این مسئله در شأن این پروژه عظیم و تاريخي نیست/س

برچسب ها: استاد ، برجسته ، خوشنویسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.