سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

حذف وعده سحری موجب افت قند خون و كاهش عملكرد فرد روزه دار

حذف وعده سحری موجب افت قند خون، مشكلات گوارشی و كاهش عملكرد فرد روزه دار می شود.

كارشناس تغذیه مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: بسیاری از افراد، وعده سحری را به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی در بیدار شدن هنگام سحر حذف می كنند، كه این امر به هیچ وجه برای روزه داران توصیه نمی شود.

افشارافزود: حذف وعده سحری علاوه بر مشكلات گوناگون موجب می شود تا فرد تمایل داشته باشد حجم زیادی غذا در وعده افطار مصرف كند كه این علاوه بر سنگین تر شدن، ممكن است برگشت اسید معده به مری و ترش كردن فرد را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در صورت نخوردن غذا درسحری و حذف آن، فاصله بین یك وعده افطار تا وعده افطار بعدی طولانی خواهد بود كه خالی ماندن معده در دراز مدت و نداشتن منبع انرژی برای فرد در طول روز بسیار مضر است.

این كارشناس تغذیه تصریح کرد:این مسئله موجب اختلال و بهم خوردن تمامی فعل وانفعالات بدن در اثر بهم خوردن روند ترشح اسید و آنزیم های گوارشی معده، در دسترس نبودن آب برای اعمال حیاتی بدن و اتمام انرژی به علت مصرف فقط یك وعده غذا و عوارض مختلفی چون سوزش سردل، زخم معده، عدم تمركز فكری، بی خوابی و عصبانیت می شود.
برچسب ها: سحری ، کاهش ، عملکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.