سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كاهش زمان فرآيند بررسي كالاهاي وارداتي به استان

مديركل امور مرزي استانداري خوزستان گفت: كاهش زمان فرآيند بررسي كالاهاي وارداتي به استان از طريق مرزها از دو ماه به دو هفته كاهش يافته است، به اين ترتيب در صورتي كه نوعي كالاي وارداتي مجوز لازم را اخذ نكند، بلافاصله به كشور صادر كننده برگشت داده مي‌شود.

عبدالرحيم ناطقي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار كرد: همه كالاهاي تجاري و آرايشي و بهداشتي هنگام ورود به كشور بلافاصله در آزمايشگاه‌هاي مخصوصي مورد آزمايش قرار مي‌گيرند و تنها در صورت سلامت و اخذ مجوزهاي لازم وارد بازار مي‌شوند.

 وي افزود: هنگام بررسي كالاهاي وارداتي به كشور در صورتي كه مشخص شود اين كالاها از سلامت لازم برخوردار نيستند و مورد تاييد آزمايشگاه قرار نگيرند، به كشور صادر كننده برگشت داده مي‌شوند.

 ناطقي تصريح كرد: در حال حاضر در شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر آزمايشگاه‌هاي استاندارد و بهداشت وجود دارد و به اين ترتيب كالاهايي كه از مرزهاي جنوبي استان به اين دو شهر وارد مي‌شوند بلافاصله به اين آزمايشگاه‌ها وارد و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

مديركل امور مرزي استانداري خوزستان خاطرنشان كرد: خوشبختانه آزمايشگاه‌هايي كه در شهرهاي مرزي استان وجود دارد جوابگوي نياز است و به اين ترتيب نيازي به ارسال نمونه به استان‌هاي ديگر وجود ندارد. همچنين در حال حاضر با اقداماتي كه انجام شده، زمان و هزينه بررسي كالاهاي وارداتي كاهش يافته است.

 وي تاكيد كرد: براي بررسي كالاها و موادي كه نياز به آزمايشگاه‌هاي ويژه‌اي دارند نيز نمونه به شهرهاي مجاور ارسال مي‌شود و هزينه آزمايش نيز بر عهده صاحب كالا است./س
برچسب ها: کاهش ، فرایند ، وارداتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.