سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين/

رانت‌خواری یکی از مبادی اصلی ورود فساد به دستگاه‌های اجرایی

بازرس کل استان قزوین گفت: یکی از مبادی اصلی ورود فساد به دستگاه‌های اجرایی سوءاستفاده از موقعیت‌های مختلف برای رسیدن به اهداف شخصی است که استمرار این امر آلودگی‌های فراوانی را در جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین یزدان‌پناه با اشاره به برخی از مصادیق رانت‌خواری اظهار کرد: سوءاستفاده از موقعیت شغلی برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی، سوءاستفاده از موقعیت سیاسی و ارتباط با مراکز تصمیم‌گیری‌های کلان از جمله مهم‌ترین مصادیق رانت‌خواری به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر رویکرد پیشگیری و نظارت اثر بخش سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر مناسب برای مسدود کردن این بستر در دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اهداف دستگاه نظارتی و در راستای تحقق شعار سازمانی است که نمونه بارز در این زمینه توجه و بازگشت به اجرایی کردن شعار شایسته سالاری است.

بازرس کل استان قزوین افزود: با این وصف افرادی باید در مصدر کارهای کلیدی و مهم قرار بگیرند تا به علت داشتن تعهد و تخصص و ظرفیت مناسب موقعیت‌های مادی آنها را نفریبد و علاوه بر پرهیز از هرگونه سو استفاده شخصی با این امر نیز مقابله جدی کنند. 

وی در ادامه با اشاره به وظایف دستگاه نظارتی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های ما در سال جاری مقابله با هرگونه رانت‌خواری در دستگاه‌های اجرایی است که در صورت مشاهده موضوع به صورت جدی پیگیری و پرونده اینگونه افراد بلافاصله پس از انجام تشریفات لازم برای صدور رأی به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

یزدان پناه در خاتمه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده چنین مواردی در دستگاه‌های اجرایی مراتب را از طریق ثبت در سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات به آدرس اینترنتی:  http://shekayat.bazrasi.ir و یا تماس با واحد ستاد خبری (تلفن گویای 136) اداره کل بازرسی استان قزوین مطرح کنند./ج1

برچسب ها: قزوین ، فساد ، رانت خواری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.