سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

افزايش 30 درصدي توليد فراورده هاي مالت در كارخانه هفشجان

تولید فراورده های مالت در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور 30 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
مدیرعامل کارخانه مالت هفشجان گفت: 00 تن فرآورده های مالت، شامل پودر مالت، عصاره مالت، مالت تیره، پودر عصاره مالت و پودر جوانه گندم از ابتدای امسال تاکنون در این کارخانه تولید و روانه بازار شد.
رستمی افزود: دانه مالت ، دانه جو فراوری شده جوانه زده است که در تولید ماءالشعیر ، بیسکوئیت، شکلات، داروهای تقویتی و مواد آرایشی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه این مقدار تولید 20 درصد بیشتر از ظرفیت کارخانه است گفت : تولیدات این کارخانه در بخش سوپرمارکتی هم به دلیل راه اندازی خط بسته بندی کارخانه 100 درصد افزایش یافته است
به گفته رستمی؛ این کارخانه ظرفیت توسعه تولید تا 24هزار تن را دارد.
وی گفت: فن آوری ساخت کارخانجات مالت سازی در اختیار کشورهای اروپایی است و شرکتهای آلمانی و هلندی 10 میلیون یورو برای ساخت این واحد درخواست کردند اما شرکتهای فنی مهندسی داخلی با طراحی ابتکاری و با 30 درصد هزینه پیشنهادی اروپائیها این طرح را در دو سال ساختند.
رستمی به 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی در ساخت این طرح اشاره کرد و افزود : هم اکنون در این کارخانه 400 کارگر و مهندس بومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالند.
مدیرعامل کارخانه مالت هفشجان گفت : در طرحی ابتکاری برای رهایی ازآثار تحریم سال گذشته برای تامین بخشی از نیازهای این کارخانه ، 50 تن بذر جو مناسب برای تولید مالت در بین کشاورزان استان توزیع شد .
نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور، 2 سال پیش در شهر هفشجان، به فاصله 15 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، به بهره برداری رسید./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.