سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرهیز مسلمانان از دفن مردگان در قبرستان‌های سوئیس

مسئله دفن مسلمانان در سوئیس و تلاش برای ایجاد قبرستان های ویژه مسلمانان به بحث داغ این روزها مبدل شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بیشتر مسلمانان تمایل دارند جسدشان پس از مرگ به کشور خودشان باز گردد، این مسئله سبب خالی ماندن قبرهای زیادی در خاک سوئیس شده است. محمد هانل، سخنگوی انجمن سازمان اسلامی زوریخ در گفت و گو با سوئیس اینفو گفت: «امروزه نیز مردم تمایل شدیدی دارند تا در زادگاه خود به خاک سپرده شوند اما این گرایش در نسل بعدی و تا 25 سال آینده تغییر خواهد کرد.»

از سال 2000 بخش هایی از تقریباً 15 شهر سوئیس که بیشتر نقاط آلمانی زبان این کشور بودند برای دفن اجساد مسلمانان اختصاص داده شده بود تا آنها اجساد بستگان خود را در آن دفن کنند.


با این حال، بیشتر این قبرها خالی مانده اند چرا که بیش از 90 درصد از اجساد مسلمانان سوئیس پس از مرگ به زادگاه خود فرستاده می شوند. این اتفاقات در مجموع باعث بروز بحث های داغی در زمینه ایجاد قبرستان برای مسلمانان شده است. این بحث ها و مناقشات از زمانی اوج گرفت که حزب راست گرای خلق سوئیس خواستار تعطیلی یکی از قبرستان های شهر شد که از سال 2008 تا کنون تنها 10 خاکسپاری در آن انجام شده است.

یک حزب دیگر در اقدامی مشابه با تصمیم در مورد نگهداری گورهای محلی برای مسلمانان در منطقه سنت گالن مخالفت کرده است. تقریباً 400هزار مسلمان در کشور سوئیس با جمعیت 7میلیونی زندگی می کنند که بیشتر آنها مهاجران آلبانیایی و دیگر کشورهای حوزه بالکان هستند. کارشناسان، ساکنان مسلمان و مدیران قبرستان ها این تصمیم منتقدارن در مورد گورستان مختص مسلمانان را « کوتاه فکری» مدیران قبرستان ها این تصمیم منتقدان در مورد گورستان مختص مسلمانان را « کوتاه فکری» می دانند.

ماده 7قانون فدرال سوئیس، حق داشتن خاکسپاری آبرومندانه که از حیثیت انسان دفاع می کند را تضمین شده است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: قبرستان ، شبانه ، سوئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
هر جا این مسلمان ها هستند تفرقه دو دستگی بوجود میارن حتی تو قبرستان