سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش بيني مدال اوران المپيك 2012

در اين گزارش با ورزشكار اني كه از شانس زيادي براي كسب مدال المپيك برخوردار آشنا شويد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تنها دو روز به آغاز سي امين دوره رقابت هاي  المپيك باقي مانده است و همه در انتظار شگفتي هاي  مسابقات هستند.

 بر اساس اين گزارش بهداد سليمي وزنه بردار فوق سنگين وزن كشورمان شانس زيادي دارد تا با استفاده از تركيبي از قدرت، تكنيك و سرعت مدال طلاي  المپيك را بدست آورد.
 
*رايان لوكت

بدون شك شاخص ترين چهره المپيك پكن شناگر آمريكايي مايكل فلپس بود اما رايان لوكت مدعي سات در المپيك لندن سلطان رشته شنا خواهد بود.
با وجود آنكه رايان از ميان 4 مسابقه انتخابي براي المپيك امسال در برابر مايكل فلپس 3 بار شكست خورده است در اعتماد به نفس خود هيچ ترديدي ندارد و مي گويد كه اين المپيك صحنه عرض اندام وي خواهد بود نكته اي كه تا حدي به نفع رايان لوكت عمل خواهد كرد اين است كه از مجموع رشته هايي كه وي در آنها رقابت مي كند تنها در دو مورد با فلپس روبرو خواهد شد.
 
*جسيكا انيس

 با توجه به برگزاري مسابقات لندن فشار  برروي ورزشكاران بريتانيايي براي كسب موفقيت در اين مسابقات بسيار زياد خواهد بود،  از جمله شانس هاي اصلي كسب مدال بريتانيا مي توان به مارك كونديش و كريس هري در رشته دوچرخه سواري وربكا ادينگنون در رشته شنا اشاره كرد ولي شايد بيشتر از هر روز ورشكار ديگري از جسيكا انيس قهرمان سابق جهان در شته پرش سه گام و پرش طول انتظار مي رود كه در اين بازي ها به مدال دست يابد.

*لين دن

 لين دن كه در چين با لقب سوپردن شناخته مي شود پس از پيروزي در مسابقات جهاني بدمينتون در سال جاري از سوي بسياري به عنوان بهترين ورزشكار اين رشته طول تاريخ شناخته شد او كه 29  سال دارد اولين ورزشكاري است كه در تمام 9 رقابت اصلي رشته بدمينتون به مقام اول، رسيده است البته او سوابق جنجالي نيز دارد،  در سال 2008  به خاطر نارضايتي از فهرست مسابقات مربي خود را كتك زد و گفته مي شود كه از سال گذشته نيز پس از افشاي ازدواج پنهاني اش به تعدادي خبرنگار حمله كرده است.
 
*لولو جونز

 مسابقات المپيك لندن شايد شانس ديگري براي درخشش اين دونده آمريكايي باشد لولوجونز كه در المپيك پكن جز شانس هاي  اصلي كسب مدال در رشته 2 با مانع بود به هنگام عبور از آخرين مانع تعادل خود را از دست داد و با مقام هفتم اين مسابقات را تمام كرد در سال هاي اخير او توانسته است پس ازعمل جراحي روي يكي از ماهيچه هاي ستون فقرات  خود به آمادگي كامل براي رقابت در المپيك لندن باز گردد

*سالي پيرسون

 پس ازعدم موفقيت جونز در مسابقه دو با مانع در المپيك پكن، سالي پيرسون  به مقام دوم رسيد ولي فاصله وي با نفر اول به حدي ناچيز بود كه براي تعيين برنده مسابقه داوران از بررسي عكس هاي لحظات آخر مسابقه استفاده كردند.
 پيرسون در مسابقات جهاني 2009  و 2011 مدال طلا را كسب كرده است و او اولين ورزشكار استراليايي است كه از سوي فدراسيون بين المللي دو و ميداني به عنوان ورزشكار زن سال معرفي شده است
 او كه اكنون 25 سال سن دارند يكي از شانس هاي اصلي استراليا براي كسب مدال طلا است

* آليا مستافينا

 انتظار مي رود كه در مسابقات المپيك لندن عرصه رقابت ها در رشته ژيمناستيك به خاطر رقابت ورزشكاران روس و آمريكايي  ياد آور سال هاي جنگ سرد باشد ستارهاي اصلي تيم آمريكا دو ورزشكار دختر 16 ساله به نام گبي داگداس وجور اين ويبر هستند كه بايد در برابر قهرمانان روس، دو دختر 17 ساله به نام آ‌سيا مستا فينا و ويكتور يا كوموا بر سر كسب مدال هاي اصلي     رقابت کنند.
از میان این 4 نفر شاید برای آسیا متا فینا قهرمان جهان ارسال 2010 شرایط از سایرین دشوارتر باشد چون در سال گذشته وی زانوی خود را عمل کرده است.

*هالی منگولد:
 این دختر 22 ساله اهل اوهایو به عنوان شانس اصلی آمریکا در رشته وزنه برداری فوق سنگین به المپیک لندن می رود.
هالی در دوران دبیرستان در رشته فوتبال آمریکایی ورزش می کرد ولی برای آموزش های مربوط به شرکت در المپیک فوتبال و تحصیل را کنار گذاشت او باوزنی معادل 146 کیلوگرم در بهترین رکورد خود توانسته است وزنه 260 کیلویی را بلند کند وبه تیم المپیک در رشته وزنه برداری راه پیدا کند.
میسی فرانکلین، هر 4 سال یکبار تیم ملی شنای آمریکا یک قهرمان نوجوانو خارق العاده را به مسابقات المپیک معرفی می کند. در المپیک امسال نوجوان استثنایی میسی فرانکلین، دختر 17 ساله اهل کلرادو است که شماره کفش او 47 است او در مسابقات انتخاب ورزشکاران آمریکایی برای اردوی المپیک به خوبی درخشید وتوانست در 4 رشته انفرادی به حد نصاب لازم برسد او درعین حال در 3 رشته شنای امدادی نیز شرکت خواهد داشت این اولین بار است که یک شناگر زن آمریکایی در 7 رشته گوناگون در المپیک رقابت خواهد کرد.

*برینتی ویولا:
 ویولا در هر 2 المپیک 2004 و2008 عضو ذخیره تیم شیرجه زنان آمریکا بود او که اکنون 25ساله است مصمم بود که این بار حتما به تیم اصلی شیرجه بپیوندد او با کسب حد نصاب لازم در رشته شرجه 10متر توانست امسال به رقابت های المپیک را پیدا کند.
او دختر یکی از ورزشکاران مشهور رشته بیس بال است.
اشتون ایتون:
 تیم آمریکا در رشته پرش با نیزه به حق می توانست انتظار داشته باشد که تمام مدال های این رشته را کسب کند اما برایان کلی که قهرمان فعلی المپیک در این رشته است در مسابقان انتخابی برای اردوی المپیک نمایش قانع کننده ای نداشت اما در عین حال ورزشکار جوان و 24 ساله اشتون ایتون توانست با شکستن رکورد جهانی رشته پرش با نیزه لقب بزرگترین ورزشکار جهان را کسب کند به احتمال زیاد رقیب اصلی اشتون ایتون در المپیک لندن ورزشکار آمریکایی دیگر به نام تری هاردی خواهد بود.

*اسکار پیستوریوس:
 اسکار 25 ساله که هر 2 پای وی از ناحیه زانو قطع شده اند، امسال با شرک در مسابقات المپیک لندن تاریخ را ورق خواهد زد. او اولین ورزشکار معلولی است که در مسابقات المپیک شرکت می کند.
او از هنگام تولد پاهای ناقصی داشت و در سن 11 ماهگی پزشکان با انجام 2 عمل جراحی پاهای وی را از ناحیه زانو به پاین قطع کردند او با کمک 2 ساق پای مصنوعی که از جنس فایبر وبا حالت فنری ساخته شده اند می رود، او از سوی تیم آفریقای جنوبی برای شرکت در دوی 400متر و امدادی انتخاب شده است.
آمانتل مونتشو، آمانتل مونتشو 29 ساله در رشته دو 400 متر از کشور بوتسوانا در المپیک لندن شرکت خواهد کرد. حضور او در المپیک پکن موفقیت آمیز نبود اما پس از آن او توانسته است در مسابقات کشورهای مشترک المنافع در سال 2010 ودر مسابقات جهانی سال 2011 مدال طلای این رشته را از آن خود کند اگر او بتواند در المپیک امسال به مدال طلا، نقره ویا برنز دست یابد اولین ورزشکار بوتسوانایی خواهد بود که برای کشورش مدال المپیک به ارمغان می آورد.

*اوسین بولت: 
اوسین بولت قهرمان المپیک پکن در رشته 2صد متر از کشور جامائیکا که بازمان 9ثایه و 69صدمم ثانیه رکورد جهانی و المپیک این رشته را از آن خود کرد../ق
برچسب ها: مدال ، المپیک ، پیش بینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.