سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه دانشگاه خليج فارس مطرح شد

درخواست کمک مالي براي مردم مسلمان ميانمار

تشکل هاي دانشجويي دانشگاه خليج فارس در طي بيانيه خواستار کمک مالي امت مسلمان ايران به مردم ميانمار شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، تشکل هاي دانشجويي دانشگاه خليج فارس در طي بيانيه اي وخامت اوضاع مردم مسلمان ميانمار را تشريح کرده و خواستار کمک مالي به آن ها شدند.

متن اين بيانيه به شرح زير است :

بسم ا.. المعز المومنین مذل الکافرین

"كسى كه در حالى صبح كند كه به امر مسلمانان بي‌‏فكر و اهتمام باشد، بهره ‏اى از اسلام نبرده است و هر كس شاهد فریادخواهى و كمك ‏طلبیدن مردى باشد كه مسلمانان را به یارى مي‌‏طلبد، اما پاسخى به او ندهد، از مسلمانان نیست.” پیامبر اکرم(ص)

"همين امروز شما ملاحظه كنيد؛ در يك كشورى در شرق آسيا - در ميانمار - هزاران انسان مسلمان دارند كشته مي‌شوند، دارند فدا مي‌شوند، بر اثر تعصب، بر اثر جهالت - اگر نگوئيم دستهاى سياسى در خود همين مسئله وجود دارد؛ فرض كنيم همان طور كه ادعا مي‌شود، بر اثر تعصبهاى دينى و مذهبى است - مدعيان دروغين حقوق بشر لب تر نمي‌كنند.
همانهائى كه براى حيوانات دل مي‌سوزانند، همانهائى كه اگر در جوامعى كه مستقل از آنها هستند، وابسته‌ى به آنها نيستند، كوچكترين بهانه‌اى پيدا كنند، صد برابر آن را بزرگ مي‌كنند، اينجا در مقابل كشتار يك عده انسان بى‌گناه، بى‌دفاع، زن، مرد، كودك، سكوت ميكنند؛ توجيه هم مي‌كنند! اين، حقوق بشر اينهاست./ مقام معظم رهبری 31/4/91”

برادران و خواهران ایمانی! فرزندان معنوی رسول ا..(ص)

نظر به پوشش رسانه ای ضعیف فجایع میانمار، علی رغم اشاره ی مقام عظمای ولایت بدان، ذکر مواردی را بصورت مقدمه بر خود لازم می‌دانیم:

میانمار کشوری در شرق آسیا با جمعیت 50 ملیونی اکثرا بودائی و اقلیت سه میلیون نفری مسلمان است.

از 17 سال پیش تا کنون دولت نظامی میانمار، به انحاء مختلف اقدام به اذیت و آزار اقلیت مسلمان این کشور موسوم به "روهینگیا" نموده است. (اقداماتی همچون جلوگیری از اشتغال/ غیر قانونی دانستن ازدواج ها/ نامشروع دانستن فرزندان مسلمین/ممانعت از ادامه تحصیل و سکوت در مقابل کشتار مسلمین توسط بودائیان)  

دولت میانمار در قالب طرح تبدیل میانمار به یک کشور بودایی، اراضی زراعی و خانه های مسلمانان را تصاحب کرده، آتش می زند و آنان را از کشور خود آواره ساخته یا اموال مسلمین را به تازه واردان بودائی می‌بخشد.

مجموع اقدامات فوق منجر به کاهش جمعیت مسلمانان در ایالت راخین به کمتر از یک میلیون نفر شده است.
حوادث 17 سال پیش قابل قیاس با فجایع 2 ماه گذشته نیست؛"تین سین" رئیس جمهور میانمار متحد ثابت قدم آمریکاست. در جریان سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا (و چراغ سبز آمریکا و متحدان غربی اش به دولت میانمار) کشتارها شکل تازه ای به خود گرفت.

دولت میانمار با اعلام این که 800 هزار مسلمان ساکن این کشور دیگر شهروند میانمار نیستند و دولت از جان و مال آن ها حمایت نخواهد کرد، راه را برای فاجعه ای جدید باز کرد. پس از این اعلام بودایی های افراطی با حمایت نیروهای دولتی و در سکوت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در منطقه، دست به کشتار وحشیانه ای زده اند. در طی این فاجعه:

طبق آمار سازمان عفو بین الملل،20 هزار مسلمان به روش های فجیعی (همچون زنده سوزی) کشته و 30 هزار نفر ناپدید گشته اند.

5 هزار زن مسلمان مورد تجاوز قرار گرفته و صدها کودک قتل عام شدند

بیش از 70 مسجد تخریب و هزاران جلد قرآن در آتش سوزانده شده است

کشورهای همسایه ایالت مسلمان نشین "راخین" از پذیرش مهاجران فراری خودداری می کنند. تایلند مهاجران را به اقیانوس می ریزد و بنگلادش مهاجران را به زور به ایالت آشوب زده باز می گرداند.

رساترین تعبیر برای این وضعیت اسفناک همان است که نائب انسان کامل، امام خامنه ای فرمودند:"مظلومیت مسلمانان میانمار خواب را از چشم می‌پراند"

انقلاب اسلامی ایران ، وارث قیام الهی انبیاء تاریخ و داعیه دار قیام برای خدا و پرچم دار قسط و عدل و مبارزه با کفر و جهل و در یک کلام تمامی رذائل نفسانی است.
 یاران انقلاب کسانی اند که همواره افکار و اعمال خویش را به منابع اصیل دین عرضه می دارند تا دامن خویش از رذایل نفسانی پاک ساخته لیاقت سربازی انقلاب را در خود فراهم سازند. جمهوری اسلامی ایران پناه گاه و حامی تمامی مسلمین و مظلومان جهان است.

 مبنای تئوریک این ادعا ریشه در آموزه های قرآنی و احادیث حضرت رسول(ص)، کلام فاطمه ی زهرا(س) "الجار ثم الدار" و سیره و سخنان اهل بیت(ع) است. گفتار سبک و بی ریشه ی "چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است" در تضاد و تناقض مستقیم با فرمایشات اهل بیت(ع) است که قطره ای از آن در همین مجال ارائه شد.

 این باور نشان دهنده ی جهالتی منسجم و استعماری است که در طول قرون گذشته یکی از موانع وحدت و یاری مسلمین به یکدیگر بوده است. سخن بر سر تخطئه ی کامل این ضرب المثل نیست؛که برای ما موضوعیت ندارد بلکه تعمیم آنرا به چنین اموری از مسلمین ، خبطی قطعی و در تضاد مستقیم با آیات قرآن و فرمایشات حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) مبنی بر ید واحد بودن امت اسلامی، می‌دانیم.
  با شرح ارائه شده، ما دانشجویان بعنوان قطره ای از موج خروشان جریان دانشجوئی ولایتمدار و جزئی از اقیانوس مواج امت اسلامی موضع خود را محضر امت ولایت مدار ، اعلام می‌داریم:

ضمن تسلیت به ساحت حضرت ولی عصر(عج) و نائب ایشان حضرت امام خامنه ای(حفظه ا...) و نماینده ی ولی فقیه در دارالولایه ی بوشهر، حضرت آیت ا... صفائی بوشهری، هم دردی خود را با مردم مسلمان میانمار ابراز می‌کنیم.

به عنوان تشکل های دانشجوئی مستقل، حمایت قاطع خویش را از ورود بحق و حمایت جویانه انقلاب اسلامی از فرزندان معنوی رسول خدا(ص) و متحدان عقیدتی و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی در این ایالت مصیبت زده را اعلام می‌داریم.

آمادگی خود را جهت مناظره با هر شخص، گروه ، حزب و جریان سیاسی- فکری در داخل و خارج از دانشگاه ، در اثبات حقانیت کمک مالی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان و مستضعفان جهان در فلسطین ، لبنان، میانمار، سوریه و هر نقطه ی دیگری از این کره ی خاکی اعلام می‌داریم.

نه تنها امیدی به واکنش سازمان های حقوق بشر و نهاد های بین المللی نداریم، خرد امیدواران به واکنش چنین مجامعی را دچار اختلال نظری دانسته، هدف از ذکر نام منحوس چنین مجامع صهیونیستی ای را کوبیدن صفحه ی ننگین دیگری از کارنامه ی سراسر نکبت مدیریت عالم به سبک غربی، بر پیشانی معتقدین و مومنین به طریقت غرب و آرمان آمریکائی می‌دانیم.

از امت حزب ا.. خواستاریم تا کمک های مالی خود را جهت تهیه ی اقلام مورد نیاز آوارگان و اعزام کمک ها از سوی هلال احمر به منطقه ی بحران زده، به شماره حساب     202655270  -نزد بانک تجارت-به نام "مجمع جوانان امت واحده"   واریز نمایند.

باشد که همچون گذشته حسابمان را از شکم برآمدگان وهابی که دلار و دینارشان را جز برای تضعیف اسلام ناب ، هزینه نکرده اند، جدا کنیم.   

از کشور مسلمان بنگلادش درخواست داریم تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش آوارگان مسلمان ساکن در مرزها اقدام کنند تا از تعمیق فاجعه‌ای انسانی جلوگیری شود.

    ایده ی تشکیل ارتش متحد جهان اسلام جهت دفع دسائس کفار زمان، برای نخستین بار در عصر حاضر، توسط آیت ا.. کاشانی طرح شد و از آن روز تا کنون رهبران شیعه و نیز متفکران متعهدی چون سید مرتضی آوینی بارها بر لزوم تشکیل آن تاکید کرده اند.

باید به این باور رسید که مادامی که چنین نیروی مقتدری در جهان تشکیل نشده است، هیچ تضمینی برای عدم تکرار فجایع بوسنی در غرب و میانمارها و فلسطین ها و لبنان ها و سوریه ها در شرق وجود نخواهد داشت. پیاممان را نیز با کلامی از همین معنا، از بت شکن تاریخ و امام سفرکرده مان به پایان می‌بریم:

"ما اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده ی جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامی و آسیب ناپذیر، نیاز سربازان اسلام را تامین و آنان را به مبانی عقیدتی و تربیتی اسلام و هم چنین به اصول و روش های مبارزه علیه نظام های کفر و شرک آگاه می‌سازد."

روح ا.. الموسوی الخمینی 29/4/67

بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

هیئت محبین اهل بیت (ع) دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

انتهاي پيام /ب2





برچسب ها: دانشگاه ، بیانیه ، میانمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.