سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

آغاز پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه در آستارا

پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه در آستارا آغاز می شود

رییس اداره شیلات آستارا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان گفت: در این طرح که با هدف تامین بخشی از پروتئین موردنیاز منطقه اجرا شده است سه نفر از متقاضیان از امكانات و تسهیلات ویژه اداره شیلات و همچنین كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان برخوردار شده اند.

صادق خاصی پور ، با اشاره به اینكه پرورش ماهی قزل آلا باید در استخرهای دو منظوره سردابی صورت گیرد، افزود: طرح پرورش ماهی با آب چاه باید در محوطه مسكونی و ملك شخصی افراد متقاضی با رعایت حریم 20 متری از شعاع مسكونی اجرا می.

وی دارا بودن چاه در محدوده اراضی پست و جلگه ای را برای پرورش ماهی قزل آلا ضروری دانست و اضافه كرد: برای ساختن حوضچه و اجرای طرح آبگیری ، زمینی به مساحت 50 متر مربع لازم است تا در هر متر مكعب بتوان 20 كیلوگرم ماهی قزل آلا پرورش داد.

رییس اداره شیلات آستارا خاطرنشان کرد: در هر مزرعه پرورش ماهی در طول هر دوره پرورشی دو تن گوشت سفید ماهی قزل آلا تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود. خاصی بااشاره به اینکه: برای تامین برق ، موتور پمپ آب و همچنین برای ساخت حوضچه ، وام یكصد میلیون ریالی از طریق بانك كشاورزی به متقاضیان در كوتاه ترین زمان ممكن پرداخت می شودت، طرح پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه را جزو طرح های مهم قابل اجرا در شمال كشور در قالب مشاغل خانگی ذكر كرد./س
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، آستارا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.