سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجباري شدن گواهی تضمین کیفیت آسفالت

گواهی تضمین کیفیت آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اول مهر اجباری شد


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان تهران،پس از انتشار مصوبات کارگروه بهبود کیفیت آسفالت توسط وزارت راه و شهرسازی، اخذ گواهینامه های مربوطه از اول مهرماه لازم الاجرا است

 فریبرز واحدی مدیرکل راه و ترابری استان تهران در این باره گفت: آسفالتهای فعلی در جاده ها از دوام دو تا سه ساله برخوردارند و در صورتی که از کیفیت مطلوبتری برخوردار باشند دوره های پنج و شش ساله عملیاتی شده و حتی با طی مکانیزم های علمی می توان دوره های آسفالت را به 10 سال برسانیم.

وی در ادامه گفت: امروزه بهره گیری از آسفالت برای دوره های حتی 20 ساله در بسیاری از کشورها مورد انتظار است که البته این مهم با بهره گیری از مصالح مرغوب با سطح کیفی بالا و نیروی انسانی ماهر و رعایت شاخص های مربوطه امکان پذیر خواهد شد.

مدیر کل راه و ترابری استان تهران همچنین افزود: مهم ترین خریدار آسفالت در کشور بخش دولتی است و از آن در مقیاس وسیع برای احداث راه در کشور استفاده می شود و پیمانکاران می بایست ملزم به استفاده از آسفالت کارخانه هایی شوند که گواهینامه های کیفیت را دارا می باشند.

واحدی با اشاره به انتشار مصوبات کارگروه بهبود کیفیت آسفالت که با ابلاغ جدید وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده و مصوبات آن در سایت اداره کل راه و ترابری استان تهران قابل مشاهده و پی گیری است، گفت: بسیار امیدواریم تا در سال تولید ، ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی با افزایش دوام رویه های آسفالتی، از سرمایه های ایرانی حمایت کرده و بتوانیم در صرفه جویی گام های مؤثری برداریم.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران همچنین از طراحی آسفالتهای حفاظتی جدید با استفاده از دانش و فن آوری نوین در آینده ای نزدیک در این اداره کل خبر داد.

برچسب ها: گواهی ، کیفیت ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.